הותר לפרסום: שוטר נהרג במהלך פיגוע הדריסה באום אל חיראן

רס״מ ארז לוי (34) נהרג בפיגוע הדריסה במהלך הגעת השוטרים לאום אל חיראן. המחבל נוטרל ונהרג. השר לבטחון פנים: "ח"כ עודה היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/17 09:36 כ בטבת התשעז

הותר לפרסום: שוטר נהרג במהלך פיגוע הדריסה באום אל חיראן
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שוטר נרצח הבוקר (רביעי) בפיגוע דריסה שאירע במהלך מבצע להריסת מבנים בלתי חוקיים ביישוב הבדואי אום אל חיראן הסמוך לחורה שבנגב. שוטר נוסף נפצע באורח בינוני.

הג'יפ ובו המחבל דהר עוד לפני ההריסה לעבר קבוצת שוטרים. השוטרים הגיבו בירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. המחבל השתייך ככל הנראה לתנועה האסלאמית והוא עובד של מערכת החינוך בישראל.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לארועים לפנות בוקר באום אל חיראן: "מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל. מחבל השייך לתנועה האיסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי. אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה אך אם כן, לח"כ עודה יש תרומה מאוד גדולה לעניין.

השר ארדן לא התרגש מהטענות כלפי אלימות המשטרה והפנה אצבע מאשימה כלפי ח"כ עודה שנפצע במהלך האירועים: "יש החלטת בגצ והיא תבוצע, גם באום אל חיראן. לכוחות המשטרה אין שום שיקול דעת בנוגע לביצוע המשימה, ככה זה במדינה דמוקרטית. התנהל משא ומתן שבועות ארוכים, מי שניהל את זה הן גורמי המדינה מול התושבים, עודה לא מנהל משא ומתן. הוא היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות. מה שקרה הלילה מחבל ביצע פיגוע דריסה כנגד כוחות המשטרה שהיו במקום, עודה היה בין אלה שליבו את היצרים. כרגע המשטרה הערכת מצב. האלימות והטרור לא ינצחו את החוק."

דוברת המשטרה מירב לפידות הגיבה ואמרה: "זה אירוע פיגוע לאומני של פיגוע דריסה, בדיוק כמו שראינו בשבוע שעבר בירושלים. המחבל שעט ברכבו לעבר הכוחות וביצע פיגוע דריסה בעצם על הכוחות".

"רצח השוטר הבוקר במהלך פינוי הבניה הבלתי חוקית בנגב, הינו פרי ההסתה של גורמים איסלאמיים קיצוניים, חברי כנסת מהרשימה הערבית המשותפת, וארגוני שמאל קיצוני שמסיתים השכם והערב נגד שלטון החוק בנגב. גורמים אלו, ישבו ברכבו של המחבל הרוצח, והובילו למחיר הדמים.

הציבור הבדואי חייב לגנות את פירות הבאושים שיצאו מתוכו. זהו תמרור אדום וזועק לציבור הבדואי, להתנער ולפעול כנגד ההקצנה האיסלאמית שפושה בקרבו בשנים האחרונות.

אנו שולחים את תנחומינו למשפחת השוטר שקיפח את חייו וברכת החלמה לפצועים, וקוראים לממשלת ישראל ולרשויות החוק לפתוח בחקירה פלילית נגד הגורמים המסיתים ולהעמידם לדין, ולהמשיך באכיפת שלטון החוק בנגב, בו ייבחן העם בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן