לא ניתן שיפילו את ראש הממשלה

כפי שניסו לנשל את דוד המלך מכס המלוכה, כך מנסים לעשות מתנגדיו של בנימין נתניהו. הרב שמואל אליהו בטוח שמנסים לחסל פוליטית את ראש הממשלה, למרות שלדעתו אסור לעשות כן רק "בגלל סיגרים ופגישות עם עיתונאים"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/01/17 21:57 יח בטבת התשעז

לא ניתן שיפילו את ראש הממשלה
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

ספר מלכים מתחיל בסיפור על דוד המלך ששומע לעת זקנותו על אנשים מבית המלוכה שרוצים להמליך את אדניה בן חגית במקום את שלמה. כשדוד מבין מה מתבשל הוא נשבע לעצור את ההפיכה הזאת ובו ביום הוא ממליך את שלמה למרות שלא הגיע זמנו. הוא הבין שאסור לתת לאש להתלבות וצריך לפעול מהר, לפני שיהיה מאוחר מידי.

אני כותב את הדברים הללו בהקשר לחקירות כנגד ראש הממשלה הנבחר והקריאות שיתפטר. מי שקרא את ספריהם של שני שרי המשפטים דניאל פרידמן ויעקב נאמן לומד שזאת שיטה ידועה של אלה שנכשלו בקלפי. הם משתמשים במערכת המשפט בכדי לחסל יריבים פוליטיים במעטה של הוגנות וצדק, שהציבור לא יתנגד.

אם למישהו היה ספק שמא גל השמועות והחקירות שכנגד ראש הממשלה מקורו ברצון לניקיון כפים ציבורי, באו ההדלפות היום יומיות כנגד ראש הממשלה שהן לגמרי לא עומדות במבחן המוסר והצדק. והסבירו לנו שמישהו פה עובד קשה בשביל לחסל ראש הממשלה.

ההדלפות הללו לא הגיעו במקרה לכותרות העיתונים. מישהו דואג להדליף ולפרסם אותם בכדי להטות אל לבכם. לשבור את רוחו של ראש הממשלה ולהטות את לב היועץ המשפטי. הם רוצים שתשלו את עצמיכם שזה לא נורא לזרוק ראש ממשלה נבחר כי אפשר להביא מישהו יותר נקי כפים.

אל תתנו להם לנצח. הם רוצים לבטל את רצון הבוחר ולהמליך איש שעושה דברם. גם אם יבוא במקומו איש ימין הוא עלול ליישר קו עם האג'נדות שלהם כמו שעשה אריק שרון. כל מי שיבוא יפחד מכוחם ונחת זרועם. אל תאמינו למילה שיוצאת מפיהם. הם רוצים לעשות הפיכה לא חוקית והם צריכים את האמון שלכם בשמועות הללו.

חייבים לעצור אותם. זו סכנה גם לדמוקרטיה וגם לארץ ישראל. העם בחר בנימין נתניהו ולא מפילים ראש ממשלה בגלל סיגרים ופגישות עם עיתונאים. לא הפילו על זה את שמעון פרס ולא ניתן שיעשו כן לנתניהו.