הרב טאו בביקורת חריפה על הרמטכ"ל " לא התמנה לשנות את התרבות"

בלעדי ל'כיפה': הרב טאו בהתייחסות לפקודת השירות המשותף והסערה התקשורתית שבאה בעקבותיה: "הרמטכ"ל מתמנה בשביל לירות על האויב. אנחנו לא בדיקטטורה צבאית והתנהגות של חונטות בדרום אמריקה"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 07/12/16 17:11 ז בכסלו התשעז

הרב טאו בביקורת חריפה על הרמטכ"ל " לא התמנה לשנות את התרבות"
דוברות, צילום: דוברות

במהלך שיעור שהעביר השבוע בביתו, התייחס הרב צבי טאו לפקודת השירות המשותף ולאירועים המתרחשים באחרונה בצה"ל.

הרב סיפר שקצינים בכירים תיארו בפניו מקרים כדוגמת פילבוקסים בחטיבת בנימין בגדוד רם ובעוד מקומות בגזרות נוספות ששם ישנים שני בחורים ושתי בחורות סגורים שני ימים, במיטה על גבי מיטה ואומרים שזה פרשנות של פקודות הצבא.

הרב טאו: "בא אלי אדם וסיפר שאותו כבר מאלצים להכניס בנות בטנק,כנראה כחלק מהדרכה...הרמטכ"ל לא קיבל מנדט לחינוך ותרבות אלא לצבאיות, אנחנו לא בדיקטטורה צבאית והתנהגות של חונטות בדרום אמריקה ...עכשיו מחייבים בכפיה להיות בטנקים עם בנות בצה"ל, כל אחד יודע שבטנק צפוף ונופלים אחד על השני.

עוקרים את קדושת ישראל, מוליכים את העם שולל ואומרים לך אסור לסרב פקודה. זה ממש גזרות אנטיוכוס. כל אחד צריך לדעת לא להשתתף בשום אופן בשום דבר במה שנוגד להלכה ולצניעות או במה שמביא לזה. זו קבוצה קטנה שרוצה להשליט את תרבות יון עד הסוף. צריך להזהיר מזה ולהגיד לא להשתתף. תלך למחבוש ולא תוותר על שום דין ושום פרט של הלכה".

"נטרפה דעתם עליהם, אסור לשתוק על זה. אסור להיכנס לטנק עם חיילת. אז יוציאו אותך מהקורס, שיוציאו. מוליכים את העם שולל וזורים חול בעיניים. זה לא משחק, הרמטכ"ל מתמנה בשביל לירות על האוייב. אבל לשנות את התרבות של המדינה, הוא לא קיבל מנדט! לא התייעצו על זה עם העם ולא היה על זה דיון ציבורי".

למרות הדברים החריפים והקריאה לא לקיים פקודות הנוגעות לענייני הלכה מפורשים הדגיש הרב טאו בשיעור את ההבדל בין זה לבין סירוב פקודה: "יש לנו נאמנות ומסירות נפש בכל מה שנוגע לעבודה הצה"לית, אנחנו לא קוראים לסירוב פקודה אנחנו רוצים להיות נאמנים לאמונה ולערכים הנצחיים שצבא ישראל מושתת עליהם ושנשמת האומה הנצחית תובעת אותם וכל קיומינו תלוי עליהם..

זה לא סירוב פקודה. על פקודה צבאית אנו מוסרים את הנפש. אבל זה, לכפות על עירוב בין המינים נגד העיקרון של דמוקרטיה ויושר, אין בזה שום הגיון וצדק. אדם מסורתי מישראל מסכים שזה מה שיעשו לבנים שלו?? לא יעלה על הדעת. זה חוקי סדום.

...זה לא הגיוני ולא צדק ולא דמוקרטי ולא נוגע לפקודות הצבא, לכפות על החיילים לפעול בניגוד לתורה או בניגוד לאמונתם...סירוב פקודה זה משהו אחר, זה המרדה. אך הדברים הללו זה להחליש את צה"ל ולבלבל את החיילים. אין שום אפשרות להשתתף בזה. צריך לעמוד בעז ובדעה תקיפה נגד החרפה הזו, לא להיבהל מלחץ ואיומים ולא להיכשל בזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן