שטייניץ בגוש עציון: "צריך לחוקק חוק שימנע את האבסורד של הרס הבתים"

השר יובל שטייניץ ביקר בבתים המיועדים לפינוי בשכונת "נתיב האבות" בגוש עציון ואמר כי דרוש פתרון חוקתי: "זו לא נקודה של ימין ושמאל, זהו אי צדק ברור ומעשה לא אנושי"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/10/16 13:14 כה בתשרי התשעז

שטייניץ בגוש עציון: "צריך לחוקק חוק שימנע את האבסורד של הרס הבתים"
יהודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון, צילום: יהודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון

שר התשתיות, יובל שטייניץ ביקר היום בשכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר בגוש עציון. "ההרס הוא אבסורד הפוגע גם באזרחי המדינה שבנו את ביתם בתום לב וגם בטוענים הפוטנציאליים הפלסטינאיים שלא ירוויחו שום דבר מההרס. כמו שבתל אביב ובכפר סבא, כאשר מתברר שיש חריגה משטח מבנה ותיק, מגיעים לפיצוי כך צריך גם לנהוג בכל המקרים ביהודה ושמרון" אמר השר שטייניץ.

בספטמבר האחרון התקבלה פסיקת בג"ץ בנושא שכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר, על פי החלטת בג"ץ, 17 מבנים בשכונה יפונו בתוך שנה וחצי, המועד האחרון לפינוי הוא ה-6.3.2018. שופטי בג"ץ קבעו כי המבנים נבנו על קרקע פרטית פלשתינית. שכונת "נתיב האבות" הוקמה בשנת 2001 ומתגוררות בה 35 משפחות.

תושבי "נתיב האבות" דורשים למצוא אלטרנטיבה משפטית לפינוי המבנים. בכירים במועצה האזורית גוש עציון סיירו היום עם השר שטייניץ בשכונה ובאיזור גוש עציון. השר שטייניץ אמר כי קיים צורך להסדר כולל בחקיקה שיענה על מקרים בהם מדובר על מספר בתי אב ולא על מבנה בודד, כאשר מדובר בקהילה ותיקה שבנויה כבר מספר שנים וכאשר הבניה נעשתה באישור מפורש או בתמיכת הממשלה בפועל. "זהו עוול שאיננו עוזר לאף לאחד. זו לא נקודה של ימין ושמאל, זהו אי צדק ברור ומעשה לא אנושי" אמר שטייניץ.

סגן ראש מועצת גוש עציון , משה סוויל, אמר כי "התושבים סומכים את ידיהם על הממשלה שתפעל בכל כוחה כדי למנוע את ההריסה המיותרת והבלתי מוצדקת".

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הבית היהודי יחל בקידום חקיקת חוק ההסדרה עם פתיחת מושב החורף של הכנסת בשבוע הבא, החוק אמור לתת פתרון רחב וכולל לכל סוגיית ההתיישבות ביהודה ושומרון, כולל שכונת נתיב האבות. "ביום ראשון אנחנו מתכוונים להעלות את חוק ההסדרה לועדת שרים לחקיקה ולהעביר אותו. אמרנו שאם עד פתיחת המושב לא יהיה פתרון אסטרטגי להתיישבות אז נעשה את זה. הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות בדרך המלך".

(צילום: יהודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון)

(צילום: יהודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון)