לראשונה: תואר "רב" נשלל מרב שכונה עקב עדויות על הטרדות מיניות

בצעד חסר תקדים, שללה הרבנות הראשית את תואר הרבנות מרב שכונה. ההחלטה נפלה לאחר שהרב נחשד בהטרדות מיניים ובקיום קשרים מיניים במה שכונה כ-"התנהגות שאיננה הולמת רב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/16 21:32 כג בתשרי התשעז

לראשונה: תואר "רב" נשלל מרב שכונה עקב עדויות על הטרדות מיניות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרבנות הראשית שוללת באופן תקדימי כושר לרבנות מרב שכונה, בעקבות תלונות נגדו על הטרדה מינית וקשרים מיניים שאסורים על פי ההלכה. כך פורסם הערב בחדשות 2.

מהדיווח עולה כי חלק מהמעשים שבגינם נשללה התעודה הם מעשים האסורים על פי ההלכה למרות שאינם מהווים עבירה פלילית. חקירת המשטרה בנושא נסגרה ללא הגשת כתב אישום, על כן סיבת ההחלטה של הרבנות היתה "התנהגות שאיננה הולמת רב".

ע"פ הדיווח, פורום "תקנה" היה מעורב בפרשה במשך 6 שנים, אך מאחר ולא הצליח להביא לתוצאות, הנושא הונח על שולחנה של הרבנות הראשית. ההחלטה התקבלה בעקבות עדויות וכן בעקבות ראיות נוספות שהוצגו בפני חברי הועדה, על דעתם של שני הרבנים הראשיים לישראל. יש לציין כי מדובר בשינוי של המדיניות שהיתה מקובלת במשך שנים, ואשר במסגרתה לא נשללו תעודות כושר לרבנות גם לרבנים שהורשעו בפלילים.

עורך דינו של הרב שתעודת הכושר שלו נשללה מסר בתגובה, "זה מחזור של טענות ישנות. אנחנו הולכים לערער על ההחלטה ונתבע תביעת דיבה את הרבנות הראשית".