סיכום חג הסוכות בהר הבית במספרים

כמה יהודים עלו להר הבית במהלך חג הסוכות? באיזה יום נשבר שיא כל הזמנים של עולים? מי הרבנים שעלו השנה? וכמה עצורים הורחקו מהמקום? כל התשובות בפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/16 16:02 כג בתשרי התשעז

סיכום חג הסוכות בהר הבית במספרים
אדם פרופ, צילום: אדם פרופ

הר הבית כבר מזמן הפסיק להיות בגדר מוקצה, לפחות עבור חלק מהציבור הישראלי. בארגון 'ייראה- מתנדבים לעידוד העלייה להר הבית', מספקים מספר נתונים מעניינים על העולים להר הבית במהלך חג הסוכות.

ע"פ הארגון, 1611 יהודים עלו, בששת הימים שהר הבית היה פתוח ליהודים בחג הסוכות. מדובר בשיא של כל הזמנים בכמות העולים בפרק זמן זה ובגידול של כ-70% במספר היהודים שעלו להר, לעומת חג הסוכות אשתקד. השיא היומי נקבע ביום חמישי, (היום השלישי של חול המועד), בו עלו 448 יהודים.


בין העולים בחג, נצפו גם עשרות חרדים ממספר חוגים. בין הרבנים שעלו, ניתן היה לפגוש, את הרב ישראל אריאל, הרב יצחק לוי, הרב פרופ' יואל אליצור והרבנית נעמי וולפסון שעלתה לראשונה בחייה להר הבית. במסגרת הפוליטיקאים ניתן היה לראות רק את ח"כ יהודה גליק שבהוראת ראש הממשלה, נגד עליית חברי הכנסת, לא יכל להיכנס, אך הוא הגיע לחזק את העולים בשערי הכניסה להר הבית.

כאלף משתתפים תירגלו ביום השני של חול המועד את ניסוך המים במקדש. הרב אהרלה הראל והרב ישראל אריאל יחד עם כהנים בבגדי כהונה ירדו בראש הקהל הרב אל בריכת השילוח, משם שאבו מים בשירים ובמחולות עלו לכיון מקום המקדש ותירגלו את ניסוך המים על גבי מזבח דמה שהוקם לשם כך.


(צילום: אדם פרופ)




ע"פ הארגון, במהלך החג המשטרה לא פעלה כמעט להפסקת תפילות לא פומביות, כך שיהודים רבים התפללו בהר הבית בשקט וחלקם אף נטלו בצנעה את ארבעת המינים. בנוסף לכך, המשטרה גם הקלה עם רבים ממסורבי העליה ואיפשרה להם לעלות להר בימי החג. חלקם שהתקשרו למוקד משטרת ההר, התבשרו ששמם לא מופיע ברשימת המסורבים. עשרות מהם ניצלו את ההזדמנות ועלו לרגל לאחר זמן רב שסורבו עלייה להר.

ובכל זאת בלי כמה מעצרים החג לא יכול לעבור בשלום. במהלך החג, נעצרו שלושה יהודים שנטלו את ארבעת המינים בפומבי, הם עוכבו והורחקו מן ההר. מתפללים ספורים שהתפללו בקול רם גם לאחר שהשוטרים העירו להם, הוצאו אף הם מן ההר בתנאי הרחקה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן