תא"ל במיל' זכאי: אזריה ירה כי חש סכנה

עדות נוספת, של בכיר לשעבר בצבא, לטובתו של אלאור אזריה. תא"ל במיל', שמואל זכאי, אמר היום במשפטו של החייל היורה כי לדעתי "אזריה ירה במחבל אך ורק מכיוון שחש סכנה לחייו ולסובבים אותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/09/16 16:57 כד באלול התשעו

תא"ל במיל' זכאי: אזריה ירה כי חש סכנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

משפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, התחדש היום (שלישי), עם עדות דרמטית של תא"ל במיל', שמואל זכאי, שטען בעדותו כי "ירי ללא סיבה הוא בניגוד לערכי צה"ל ואני מתנגד לו. הנאשם טען שהוא ביצע את הירי משום שהוא חשש שהמחבל נושא על גופו מטען, הרי שזו סיבה סבירה".

לטענתו, אזריה לא הפר את הוראות הפתיחה באש כפי שהכירן: "המ"פ השאיר בזירה את הוראות הפתיחה באש על כנן, והחייל פעל לפי הוראות הפתיחה באש כפי שהכיר אותן. המ"פ לא הנחה את החיילים שלא לבצע ירי כלפי הזירה". לדעתו של תא"ל זכאי, אזריה ירה במחבל אך ורק מכיוון שחש סכנה לחייו ולסובבים אותו, "אדם פותח באש כשהוא חש סכנה. האופן שבו הוא ביצע את הירי לפי הסרטונים מעיד שהחייל ירה כי הוא חש סכנה. אני טוען שההוכחה האובייקטיבית שהחייל חש סכנה מופיעה בסרטונים ולא ניתנת לפרשנות. ככה יורים כשמנטרלים איום".


(צילום: פלאש 90)

עדותו של זכאי ממשיכה את קו ההגנה על אזריה, לו היו שותפים, בעדותם, האלופים במילואים, דני ביטון ועוזי דיין. סניגוריו של אזריה אף פנו לבית הדין הצבאי בבקשה שיורה לזמן את אל"מ שומר להעיד גם כן במשפט, זאת מכיוון שלטענת הסנגוריה, ייתכן שהצבא מאשים את אזריה בהריגה, אך בוא בעת סוגר את התיק נגד אל"מ שומר, שירה והרג נער פלשתיני בעת שנמלט לאחר שזרק אבנים לעבר רכבו. בית הדין דחה את הבקשה, אך קבע כי לידי ההגנה יועברו חלקים מחוות דעת הפרקליטות הצבאית בעניין האירוע שבו היה מעורב אל"מ שומר, על מנת שיוכלו לטעון בשנית לאכיפה בררנית.