יונתן פולארד: "אני מרגיש שהעם תומך בי"

כתב ישראלי פגש את יונתן ואסתר פולארד מסתובבים ברחובות ניו יורק וגרם להם לענות על שאלותיו. צפו בראיון

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 17:29 כב באלול התשעו

יונתן פולארד: "אני מרגיש שהעם תומך בי"
המטה לשחרור יונתן פולארד, צילום: המטה לשחרור יונתן פולארד

כתב ערוץ 1 אמיר בר שלום וצלם הערוץ אורן בלנקשטיין פגשו ביונתן ואסתר פולארד בניו יורק. בר שלום החל לשאול את פולארד שאלות בנוגע למצבו אך על רוב השאלות ענה פולארד "אין תגובה". פולארד שוחרר מהכלא האמריקני לפני פחות משנה בתנאים מגבילים האוסרים עליו, בין היתר, להתראיין לכלי תקשורת.

פולארד אישר כי הוא מרגיש בסדר וכי לא דיבר עם אף כלי תקשורת ישראלי מאז שחרורו. "בכנות, אני לא יכול להתייחס לשום דבר" אמר פולארד ומסר שנה טובה לכל חבריו בישראל. אישתו אסתר ביקשה "להרבות בתפילה שנבוא הבייתה ממש בקרוב, מאוד מאוד קשה בגלות. קשה לנו, אנחנו רוצים הביתה".

בר שלום המשיך לשאול את פולארד שאלות, בין היתר שאל האם הוא מרגיש שישראל עומדת מאחוריו. פולארד ענה כי "אני מרגיש היטב שהעם תומך בי. הממשלה עושה את מה שהיא רוצה לעשות, אני לא יודע" פולארד הוסיף כי "צריך נס כדי שאחזור הבייתה".

"זה מאוד מסוכן בשבילו, כל מילה ומילה שהוא אומר. זה מעמיד אותו ממש בסכנה" אמרה אסתר. פולארד הוסיף כי "הלוואי שהייתי יכול להיות בטוח במשהו. אבל אני בטוח באהבה שלנו אחד לשנייה ובאהבה שלנו לארץ ולאנשים, מעבר לכך אני לא יכול לומר שום דבר".

על מצבו הבריאותי צחק פולארד ואמר "אני גמור" אך הוסיף כי מצבו השתפר מאז עזב את הכלא וכי רופאיו ואשתו מטפלים בו ועוזרים לו. אישתו אסתר הוסיפה "יש נזק בלתי הפיך שנגרם לו בכלא שמאוד קשה לתקן. מצבו טוב בהרבה עכשיו, הוא השתפר מאוד" השניים הודו כי כשיצא פולארד מהכלא הוא בקושי יכול היה ללכת על רגליו.

[embed] https://www.facebook.com/iba.channel11/videos/1293445117354523/[/embed]