חברי מליאת גוש עציון החליטו: נפנה ליועמ"ש לקבלת הנחיות לגבי המשך כהונת דוידי

חברי מליאת המועצה בגוש עציון החליטו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לקבל ממנו הנחיות לגבי המשך כהונתו של דוידי פרל. עוד הוחלט על הקמת צוות מצומצם שייפגש עם גורמים שונים הקשורים לפרשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/16 08:26 כ באלול התשעו

חברי מליאת גוש עציון החליטו: נפנה ליועמ"ש לקבלת הנחיות לגבי המשך כהונת דוידי
יחצ, צילום: יחצ

אמש הסתיימה ישיבת המליאה של תושבי גוש עציון בה חברים נציגים מכל יישובי המועצה. לאחר שפרל הציג את גרסתו לסיפור באופן דומה למה שכתב במכתב, פרסמו חברי המליאה את החלטתם לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולקבל הנחיות ממנו לגבי המשך כהונתו של דוידי פרל כראש המועצה.

בהחלטות שפירסמו חברי המליאה הודגש בתחילה כי לא מוכנים לתת יד לפגיעה באדם אחר: "חברים ממליאת המועצה מבהירים כי המחויבות לחוק, לצדק ולמוסר אינם נושאים לדיון. אדם שפגע באדם אחר לא יכול לכהן בשום תפקיד ציבורי. איננו מוכנים לתת לגיטימציה ולו הקלה ביותר לפגיעה כלשהי באדם אחר".

עם זאת", הדגישו הנוכחים, "אוי לנו אם נלך כעיוורים בעקבות פרסומים עיתונאיים, חשובים ככל שיהיו. אסור שנסמא את עיננו ונצא למשפט שדה. חובתנו כגוף ציבורי ואחראי לבחון את הדברים בצורה עניינית, רצינית ותכליתית וללא התלהמות".

ההחלטה המעשית העיקרית שהחליטו במליאה כדי לברר את הנושא עד תום הייתה כאמור, לפנות ליועץ המשפטי לממשלה לקבלת הנחיות לגבי המשך כהונתו של ראש המועצה. בנוסף, החליטו חברי המליאה "למען הזהירות והבירור וכדי להיות בטוחים שעשינו כל שבידינו כדי לברר ולהבהיר את התמונה, יוקם צוות מצומצם שייפגש עם גורמים שונים הקשורים לפרשה".

עוד החליטו חברי המליאה לעקוב באופן הדוק אחרי התנהלות המועצה בתקופה הקרובה מתוך חשש כי "העננה המרחפת מעל ראשו של ראש המועצה תפגע בהתנהלות התקינה של המועצה".