הרב של קיבוץ ראש צורים: "דוידי חייב לפזר את הערפל"

"השתקה של נושאים רגישים עלולה להפקיר את הנפגעים בעיתות משבר. לא רציתי שתהיה תחושה שתפקיד הרבנים ואנשי הרוח היא להשתיק דברים מהסוג הזה. הציבור בגוש עציון זכאי להליך שיסיר את ענן הערפל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/09/16 11:56 יט באלול התשעו

הרב של קיבוץ ראש צורים: "דוידי חייב לפזר את הערפל"
יחצ, צילום: יחצ

הרב מרדכי ורדי, רב הקיבוץ ראש צורים שבגוש עציון וקרוב משפחה של ראש מועצת גוש עציון החשוד בהטרדה מינית, דוידי פרל, שלח לתושבי ראש צורים מכתב בו אמר כי "דברי השתקה של נושאים רגישים שבימים כתיקונם השתיקה יפה להם, עלולים להפקיר את הנפגעים בעיתות משבר".

בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל אמר הרב ורדי "הסיפור הזה חייב להתברר. יש סיפור אחד בתורה על תקיפה מינית, הסיפור של אמנון ותמר. אמנון אונס את תמר ודוד שותק. התוצאה היא שאבשלום רוצח את אמנון, מורד בדוד וגורם לו לברוח לעבר הירדן ובעצם מדיח אותו. אני חושב שבזה התורה אומרת לנו ששתיקה על תקיפה מינית- התוצאות שלה הרסניות".

על העובדה שדוידי מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי מעולם לא הטריד או פגע באף אישה אמר הרב ורדי "יש כאן שני סיפורים שמתנגשים. אני יכול לשער שכל אחד מהצדדים מאמין בסיפור שהוא מספר. אבל בשביל זה יש מערכת שיפוטית, או מערכת של בירור. לא רציתי שתהיה תחושה שתפקיד הרבנים או תפקיד אנשי הרוח היא להשתיק דברים מהסוג הזה. צריך לתת מקום לדעת שכל נפגע יקבל סיוע וצדק ללא משוא פנים"

"יש לי הערכה מאוד גדולה לדוידי" אומר ורדי. "הקשרים בינינו מצויינים. כתבתי במכתב, הלוואי ותהיה לי את הזכות להצביע עבורו בבחירות הבאות, אבל בשביל זה צריך לנקות את האוויר. הציבור בגוש עציון זכאי להליך שבאופן סופי יסיר את ענן הערפל".

"ראש מועצה בגוש עציון זה לא פקיד שתפקידו להביא תקציבים, הוא מנהיג ציבור. יש כאן בגוש עציון התמודדויות מאוד מאוד לא פשוטות שקשורות לחיי אדם, לצדקת הדרך שלנו, לאמונה שלנו במה שאנחנו עושים כאן גם בתחום של יישוב ארץ ישראל וגם בבניית חברה צודקת שהיא על פי התורה" מדגיש ורדי. "מנהיג כזה, זקוק לפזר את ענן הערפל כדי שיוכל לתפקד ויש לו את הכלים לעשות את זה. לכן העצה שלי אליו, כמי שמעריך אותו ומוקיר אותו, היא שיעשה את ההליך הזה. בלעדי זה אנחנו נמצאים במצב שתושבי גוש עציון הם בעלי מנהיג שאין מאחוריו את הגב המוסרי שנדרש למנהיג כדי להוביל מהלכים".

על תשלום 200 אלף ש"ח למתלוננת ועל ההסכם שנחתם בינה ובין דוידי, אומר הרב ורדי כי "כל הדבר הזה הוא תעלומה, דוידי פרל בעצמו כתב שהוא עשה טעות כשהוא חתם על ההסכם הזה. אז כל העניין הזה הוא עניין שעטוף בערפל. אני חושב שממש לא נכון להיכנס לספקולציות ולנסות לשער, כאן נכנסים לאיזור של הלשון הרע והמחשבות הרעות. באמת יש כאן ערפל, כאדם פרטי זכותו לחיות בתוך ערפל, אבל כאיש ציבור אי אפשר שהוא ימשיך כך. אני אומר גם לטובתו, איך הוא יופיע בעצרות גדולות, ידבר דברי תורה ויתווה קו מוסרי להנהגת גוש עציון כשהוא לא פיזר את הענן הזה. אני לא רואה שום דרך שבה הוא יכול להתנהל בכבוד בלי לפזר את הספקות".