שר הביטחון מכחיש את הפרסום: המחויבות הראשונה שלנו היא להחזיר הביתה את החיילים

שר הביטחון ניצל שיחה עם תלמידי המכינה הדרוזית והכחיש בבאופן גורף כי אמר שלא יוחזרו גופות הנעדרים גולדין ושאול:"לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/16 14:26 כז באב התשעו

שר הביטחון מכחיש את הפרסום: המחויבות הראשונה שלנו היא להחזיר הביתה את החיילים
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

בעקבות הביקורת של משפחת גולדין על הפרסום בערוץ 10 לפיו אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן בשיחות סגורות כי לא יוחזרו גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול ולא יעשה עסקה עם החמאס, מבהיר היום ליברמן את דבריו ומכחיש את הפרסום.

באירוע של המכינה הקדם צבאית כרם-אל בדלית אל-כרמל פנה השר אל צוות חדשות 10 ואמר כי "מה ששידרתם לגבי גופות החיילים לא נאמר, לא בישיבות פתוחות ולא בישיבות סגורות". כך פורסם באתר הארץ.

ליברמן הוסיף ואמר כי "לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי. זו מחויבות ראשונה שלנו להחזיר הביתה, כמה שיותר נדבר, נקשה על אותה משימה. זה הדברים ששתיקה יפה להם", הוסיף. ליברמן הזכיר כי הצביע נגד עסקת שליט בממשלה ואמר: "בדיעבד צדקתי. אני רואה כמה מהמשוחררים חזרו לטרור וחזרו לעמדות מפתח בארגוני מחבלים והשתתפו באירועי טרור. עמדתי לא תשתנה, אבל המחויבות היא להחזיר גופות ושבויים".

אתמול, אמרה לאה גולדין 'גלי ישראל' בראיון לקלמן ליבסקינד כי "הדברים האלה פגעו מאוד. מעולם לא היה שר ביטחון שפגע כך במשפחות שכולות. זה סכין בלב." לטענתה שר הביטחון איבד את התוקף המוסרי לשלוח חיילים לקרב, "עצם המשפט שמתחיל 'לא יוחזרו הגופות' אפילו בלי כל המשך זה פשוט לא מוסרי ולא לגיטימי. שר ביטחון שאומר משפט כזה אין לו שום מנדט מוסרי לשלוח חיילים לשדה הקרב".