במקום לטייל: לומדים להציל חיים

זו השנה החמישית ברציפות בה עשרות תלמידי ישיבות ההסדר עושים הפסקה מלימודי תורה ומקדישים את זמנם בחופשת ´בין הזמנים´ ללימודים בקורס חובשי רפואת חירום במגן דוד אדום

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/16 18:56 כו באב התשעו

במקום לטייל: לומדים להציל חיים
מדא, צילום: מדא

בסוף שבוע האחרון, סיימו תלמידי ישיבות ההסדר את השלב הראשון בתכנית קורס החובשים של מגן דוד אדום. בשבועות הקרובים הם יבצעו משמרות השתלמות באמבולנסים של מד"א ברחבי הארץ ובחופשת סוכות, צפויים התלמידים לסיים את כל שלבי הקורס ולזכות בתואר הנכבד - חובשי רפואת חירום במד"א.

זו השנה החמישית ברציפות בה תלמידי ישיבות ההסדר בוחרים להשתתף בקורס של מגן דוד אדום שאורגן ע"י רמי מאושר ממחלקת מתנדבים של מד"א שמסביר: "הקורס הינו ראשית דרך למסלול הפראמדיקים לבני הישיבות ומהווה ראשית הדרך לבוחרים להמשיך במסלול". השנה, אלו 40 תלמידים מכלל רחבי הארץ שהיו בעברם מתנדבי נוער מד"א ומשהגיעו לגיל 18 והפכו לבוגרים, החלו את לימודיהם בישיבות ההסדר בארץ, וכעת, בחופשת 'בין הזמנים', הגיעו למתחם המכינה הקדם צבאית בעיר לוד והשקיעו זמן ומאמצים במטרה אחת חשובה - שבסוף הקורס יוכלו להציל חיים כחלק מארגון ההצלה הלאומי של ישראל כחובשי רפואת חירום".

"מדובר בקורס מאד אינטנסיבי שתלמידי הישיבות השקיעו בו הרבה, לעיתים ישבו ולמדו עד שעות הקטנות של הלילה. מדובר בחברה איכותיים מאד שבקרוב יסיימו את הכשרתם כחובשי מד"א ויצילו חיים", מספר אחד ממדריכי הקורס, אביאל דיין.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אין מילים להערכתי הרבה כלפי כל מי שבוחר לפנות זמן ואנרגיות למען הצלת חיים. על יכולות מופלאות אלה נבנה כוחו המרכזי של מד"א ואני שמח לראות את ההיענות הנרחבת של תלמידי ישיבות ההסדר. מי ייתן ונזכה להמשיך ולפעול למען הצלת חיים בכוחות משותפים".