גם במשרד החקלאות עובדים בשבת

שר החקלאות, אורי אריאל, ביקר בחריפות את עבודות הרכבת בשבת. כעת מתברר שגם במשרדו נדרשים חלק מהעובדים להתחייב לעבוד בשבתות השר אריאל הגיב: "אפנה למנכ"ל בדרישה לבטל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/16 09:04 כו באב התשעו

גם במשרד החקלאות עובדים בשבת
Roman Yanushevsky / Shutterstock.com, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

שבת יום המנוחה? אמש פורסם בחדשות 2 כי גם במשרד החקלאות עובדים בשבת. ע"פ הפרסום, פקחים של המשרד מבצעים משמרות בשבת בנתב"ג במטרה למנוע הברחת בעלי חיים ומוצרים מן החי והצומח. השר אריאל הגיב לפרסום ואמר שיפעל לביטול משמרות לא רלוונטיות בשבת. " אפנה למנכ"ל המשרד בדרישה לבטל את המשמרות בשבת אם הן לא נחוצות".

עם זאת, גורמים במשרד החקלאות אמרו שהדבר בלתי אפשרי מכיוון שלטענתם, חלק נכבד ממשכורת העובדים מתבסס על עבודתם בשבת. בנוסף לכך, לדבריהם חייב שיהיה פיקוח ומניעת הברחות גם בשבת, "רק אם יבטלו את כל הטיסות בשבת אפשר יהיה לבטל את עבודת הפקחים" אמרו הגורמים.

בעקבות עבודות הקמת בית הנתיבות החדש בתחנת הרכבת במחלף השלום, מתח השר אריאל ביקורת חריפה על ביצוע העבודות בשבת. "השבת היא ערך יהודי והקפדה של גופים ממלכתיים שלא לחללה נקבעה כבר בסטטוס קוו", צייץ אריאל בחשבון הטוויטר שלו. "פגיעה של גוף ממשלתי בשבת זה דבר חמור ועלול להוביל למשבר פוליטי".

בדיקת חדשות 2 העלתה כי עובדים במשרד החקלאות מועסקים במשמרות גם במהלך שבתות. במסגרת תצהיר של יחידת הפיקוח על החי והצומח במשרד, נדרשים יהודים שאינם דתיים להתחייב לשיבוצים במהלך השבת. בניגוד לעבודות הרכבת, שבהן נטען כי מדובר בפיקוח נפש, הטענה אינה נכונה בכל הנוגע ליחידה במשרד החקלאות.