מפקד המחלקה של אזריה: "הצבתי חייל ליד המחבל. חששתי ממטען"

עדות מפתיעה לטובתו של החייל היורה. מ"מ מפלוגתו של אלאור עזריה, העיד היום במשפטו ואמר: "צעקתי 'תזהרו, יש חשש ממטען". מוקדם יותר התייחס שר הביטחון לפרשה: "לוחם לא יכול לצאת לקרב עם עו"ד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 16:36 כה באב התשעו

מפקד המחלקה של אזריה: "הצבתי חייל ליד המחבל. חששתי ממטען"
flash90, צילום: flash90

מ"מ בפלוגתו של אלאור אזריה, העיד היום במשפטו של החייל היורה, במה שנראה כפעם הראשונה שבה אחד ממפקדיו בשטח מעיד לטובתו. המ"מ שהספיק בינתיים להשתחרר סיפר על הנעשה בזמן האירוע, "צעקתי 'תזהרו, יש חשש ממטען" אמר המ"מ, ששמו נאסר לפרסום והוסיף כי "אי אפשר לומר על זירה כלשהי שאין בה חשש ממטען. אמרתי לתום (מפקד הפלוגה) שאני חושש ממטען". לדבריו הוא נקט בפעולה שאמורה היתה להתמודד עם חשש זה, "הצבתי חייל ליד המחבל והוריתי לו שאם המחבל יעשה תנועות חשודות הוא רשאי לפתוח באש".

בעדותו, מתח המ"מ ביקורת מרומזת על התנהלות המ"פ באירוע: "הרגשתי שלא הייתה מספיק לקיחת אחריות. בתחושה שלי, הרגשתי שאני עדיין המפקד. עדיין חילקתי פקודות". על הקב"ט ליבמן שהעיד אתמול במשפט, ובמידה מסויימת הצדיק את אזריה, אמר כי "המח"ט אמר שהוא יודע יותר מכולם בקיצור הוא בעל הבית הוא יודע הכל ומכיר הכל". על הסרטון של "בצלם" אמר כי "זה לא מדמה את מה שיש בשטח. זה לא מעביר בצורה נכונה את מה שמרגישים בשעת אמת".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס מוקדם יותר למשפט של אזריה בפנייה לתקשורת ואמר כי "כדאי שתזכור שבמדינת ישראל רק בית הדין מרשיע ולא התקשורת. אלאור והחייל מנצח יהודה חפים מפשע עד שיוחלט אחרת. אני מצפה מהתקשורת לחזק את ההרתעה של צה"ל מול האויבים, ולא להרתיע את החיילים מול האויבים". בהמשך אמר כי "לוחם לא יכול לצאת לקרב עם עו"ד".