חשד להונאת מיליוני שקלים בעמותות של השירות הלאומי

חקירה משותפת של רשות המסים והמשטרה מעלה חשד שעמותות שאחראיות על שיבוץ בנות שירות לאומי, סיפקו דיווחים כוזבים במטרה לקבל כספים שלא כחוק

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 15:03 כה באב התשעו

חשד להונאת מיליוני שקלים בעמותות של השירות הלאומי
אילוסטרציה יחצ, למצולמים אין קשר לנכתב, צילום: אילוסטרציה יחצ, למצולמים אין קשר לנכתב

חשד להונאת מיליונים בעמותות של השירות הלאומי. היחידה הארצית של משטרת ישראל בשיתוף רשות המסים, ערכו היום חיפושים במשרדיהם של חמש עמותות מוכרות לניהול הליך ההשמה של בנות שירות לאומי. זאת בגין חשד לכך שהעמותות ומי ממנהליהן חייבו את הגופים, אליהם שלחו את בנות השירות הלאומי, בחיובי יתר בהיקפים המוערכים במיליוני שקלים.

החקירה הסמויה נפתחה בעקבות פניית גורמי רשות השירות הלאומי. תוצרי עבודה שהתקבלו ממשרד האוצר, ביססו את החשד שהעמותות חייבו את הגופים בעבור העסקת בנות השירות הלאומי בחיובי יתר הנאמדים במיליוני שקלים, זאת באמצעות מגוון שיטות ובהן דיווחים כפולים וכוזבים. במסגרת החקירה צפויים להיחקר, בין היתר, גורמים שונים מהעמותות החשודות בהונאה.

חשוב לציין כי הגופים הציבוריים בהם הועסקו בנות השירות אינם חשודים במעורבות במעשי ההונאה ועל פי ממצאי החקירה הם נפלו כקורבן למשי העמותות החשודות.

ברשות המסים אומרים כי "בשלב זה לא ניתן לפרסם נתונים ופרטים נוספים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן