פרשת החייל היורה החדשה?

לוחם צה"ל שירה למוות ביום שישי בפלסטיני שנחשד כמחבל ליד עפרה, נחקר במשטרה הצבאית בחשד לגרימת מוות. בחקירה טען כי ירה לאחר שחש סכנה. סניגורו של החייל: "הוא פעל בהתאם להוראות הצבא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 11:31 כה באב התשעו

פרשת החייל היורה החדשה?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום שישי האחרון, בכפר סילוואד הסמוך לעופרה, ירה לוחם נצח יהודה בפלסטיני שרץ לכיוון עמדת צה"ל והרגו. כעת חוקרים בצבא את נסיבות האירוע ובודקים חשד לגרימת מוות. לדברי החייל הוא חש בסכנה ולכן ביצע את הירי.

מחקירה ראשונית עולה כי הפלסטיני, איאד חאמד, נחשד כמחבל לאחר שרץ לכיוון עמדת צה"ל ולא שהה לקריאות החיילים לעצור. הלוחם ביצע נוהל מעצר חשוד מלא שבסיומו ירה בו למוות. לאחר הירי נבדק חאמד ונמצא שהוא לא חמוש.

בצד הפלסטיני מאשימים את החייל שירה בחאמד בגבו. בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ הפלסטיני נאמר כי האיש, איאד חאמד, מחזיק באזרחות אמריקנית. "משרד החוץ האמריקני לא פרסם שום הודעה או התייחסות לנושא. אנו דורשים ממנו לדרוש דין וחשבון מממשלת ישראל על הסיבות להריגת הפלסטיני", נכתב בהודעה. חאמד בן 38, שנחשב כבעל צרכים מיוחדים, הותיר אחריו אישה ושני ילדים - בן תשע ובת שנתיים.

סרן ליאור עייש, המייצג את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסר כי "החייל ביצע את המוטל עליו ופעל בהתאם להוראות הצבא, לאור התנהגותו המחשידה של הפלסטיני והסיכון שנשקף ממנו. החייל המנוסה והמוערך יחזור לשירותו המשמעותי ביחידתו כבר היום".

מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות והנושא מתוחקר