הופעה של נגנים ונגניות בבית הכנסת בוטלה בגלל וטו של הרב אליהו

בבית כנסת בצפת היתה אמורה להיערך הופעה משולבת של נגנים ונגניות. הרב אליהו התנגד להופעה והיא בוטלה. העירייה: "החלטה תמוהה ומקוממת". הרב אליהו: "אני מצפה שכולם יכבדו את בתי הכנסת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/08/16 17:49 כא באב התשעו

הופעה של נגנים ונגניות בבית הכנסת בוטלה בגלל וטו של הרב אליהו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הופעה של שתי נגניות כליזמר, שתוכננה להתקיים בבית הכנסת 'אבוהב' בצפת במסגרת כיתות האמן של 'פסטיבל הכליזמרים', בוטלה ביום שישי שעבר ברגע האחרון. ביטול ההופעה בא בעקבות התנגדותו של הרב הראשי של צפת, שמואל אליהו, להופעות מעורבות של נשים וגברים במתחם בית הכנסת. כך פורסם ב MYNETץ

בהרכב המופע שבוטל, היו אמורים להשתתף שישה נגנים, ארבעה מהם גברים ושתי נשים - קוקי סגלשטיין, נגנית ויולה וכינור, ופולינה שפרד, פסנתרנית. הופעת ההרכב תוכננה מראש ואף פורסמה באתר הרשמי של הפסטיבל, בצירוף שמות הנגנים והנגניות; אלא שבשעות הבוקר המאוחרות של יום שישי, שעות ספורות לפני המופע, הגיע דבר האירוע לאוזניו של הרב אליהו, שדרש כאמור לבטל את ההופעה.

רותי פויכטונגר, לשעבר מנכ"לית ארגון 'קולך', זעמה על הדרת המוזיקאיות מהמופע בבית הכנסת 'אבוהב': "'נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש, ולא ילבין פני חברו ברבים'", אמרה והוסיפה, "נראה שהחומרה של איסור הלבנת פנים לא עמדה לנגד עיני הרב הראשי של צפת, שמואל אליהו. הדרת הנשים מפתיעה, חמורה ומקוממת, כי בהלכה אין כל איסור על נגינה משותפת של גברים ונשים - גם לא בחלל בית כנסת - שלא בזמן תפילה. חמורה שבעתיים העובדה שהדרת הנשים נעשתה לאור היום, באירוע שממומן באמצעות כספי ציבור".

מעיריית צפת נמסר ל MYNET: "מדובר בהחלטה תמוהה ומקוממת של הרב, שאינה עולה בקנה אחד עם הקונצנזוס הנהוג בעיר עד כה. עם זאת, בעקבות ההחלטה וכדי למנוע אי־נעימויות נוספות, הועברה הופעה נוספת שתוכננה בבית הכנסת אל חצר בית עבו בצפת. להבא נשאיר את בתי הכנסת לתפילות, אבל לא נפסיק לפעול לקירוב לבבות, לאהבת חינם ולכיבוד כל אדם באשר הוא אדם".

הרב אליהו מסר: "לנו יש כבוד לבתי כנסת, ואני מצפה שכולם גם יכבדו את בתי הכנסת, במיוחד את בית כנסת אבוהב שהינו עתיק ומקודש. בבתי כנסת נהוגה מימים ימימה הפרדה בין גברים ונשים, ומי שרוצה הופעות מעורבות שיחפש אולם אחר. אנחנו לא פוגעים ברגשות המתפללים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן