תתרגלו: נשים מחליפות את הגברים בראשות האולפנה

בשנה הקרובה תשמש הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה כרבנית אולפנת להבה, בשנה הבאה מסתמן שראש אולפנת כפר פינס, שיוצא לפנסיה, יוחלף ברבנית שלומית שילר. מקרים בודדים או תחילתו של מהפך?

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/07/16 14:46 כב בתמוז התשעו

תתרגלו: נשים מחליפות את הגברים בראשות האולפנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במשך שנים התרגלנו שרבנים משמשים כראשי אולפנות. מינוh אחד חדש ומינוי שני שמסתמן, עשויים להצביע על מגמה חדשה.

אולפנת כפר פינס נוהלה במשך שנים ארוכות ע"י הרב יורם צהר. אלפי תלמידות נכנסו בשערי האולפנה במשך פרק הזמן שהרב צהר עומד בראשה. בשנה הבאה צפוי הרב לפרוש לגמלאות, וכרגע מסתמן שמי שהולכת להחליף אותו, היא הרבנית שלומית שילר, שביקשה להדגיש שהמינוי עדיין לא רשמי.

מינוי נוסף שהפך לרשמי נעשה באולפנת להבה בקדומים. האולפנה מנוהלת ע"י אשה כבר זמן רב, אך תפקיד רב האולפנה, שמשמש כסמכות התורנית-רוחנית, אוייש ע"י גבר (בשנים האחרונות היה זה הרב יוני לביא). השנה, תיכנס לראשונה לתפקיד אשה, הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה, שהעלתה בעבר בשיתוף עם הרב לביא, פרוייקט חינוכי ב'כיפה'.

הרבנית בן שעיה סוברת שכניסת נשים לתפקידים בכירים באולפנות היא עניין טבעי "אני חושבת שזה תהליך שקורה באופן טבעי, מנסים להכניס דמויות נשיות גם בהיבטים החינוכיים וגם בהיבטים התורניים".

"אני חושבת שחינוכית זה יותר נכון" אומרת הרבנית אך מדגישה "שאין מגמה, לפחות מבחינתי, להחליף את הרבנים בתחום של הפסיקה, אך מבחינת ההנהגה הרוחנית זה בעצם התחום שאני בעז"ה לוקחת על עצמי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן