מדוע ספרן באולפנה לא יכול להיות גבר?

גבר מראשון לציון רצה לעבוד כספרן באולפנה בעיר, בעירייה סירבו לקבלו בטענה שאין זה צנוע שגבר יעבוד במוסד לבנות. הגבר: "הרגשתי פגוע". העירייה: "נגיב בבית המשפט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/16 13:15 כא בתמוז התשעו

מדוע ספרן באולפנה לא יכול להיות גבר?
DGtal-cc-by-sa, צילום: DGtal-cc-by-sa

האם יש בעיית צניעות בכך שגבר יעבוד כספרן בספריית אולפנה? תלוי את מי שואלים.

גבר מראשל"צ ניסה להתקבל לעבודה באולפנה בעיר כספרן אך קיבל תשובה שלילית מאחר והמשרה מיועדת לנשים בלבד, כך פורסם באתר mynet. כעת הוא מבקש לתבוע את העירייה על סך של 5,000 ש"ח בטענה לאפליה מגדרית.

לפני מספר שבועות, רצו באולפנת 'נתיב האולפנה', בראשון לציון לאייש את תפקיד הספרן. מאחר ואותו גבר היה ספרן ובעל נסיון בעבודה במוסד חינוכי, הוא פנה לאולפנה וקבע ראיון עבודה. לדבריו הוא יצא מהראיון בהרגשה טובה וחשב שהסיכויים שיתקבל לתפקיד טובים. להפתעתו קיבל כמה ימים לאחר מכן, שיחת טלפון ממחלקת כוח האדם בעירייה, בה הוא התבשר שהוחלט שלא לקבלו לעבודה מאחר והוא גבר והמשרה מיועדת, מטעמי צניעות, לנשים בלבד.

"הרגשתי פגוע", הוא מתאר בכתב התביעה. "אני מתאים לתפקיד, ורק בגלל שאני גבר הם החליטו לא לקבל אותי, הם אמרו לי שזה תפקיד ספציפי שבו מחפשים נשים, זאת אומרת שמורים כן יוכלו להיות גברים" על תמיהה זו הוסיף הגבר "האמירה של העירייה מזעזעת אותי, ניסיתי להתווכח איתם אבל נאמר לי שזה מה שהוחלט ואי אפשר לשנות את ההחלטה הזו".

ב-'נתיב האולפנה' לומדות כ 300 בנות ואכן ממעטים בה להעסיק גברים למרות שבראש האולפנה עומד רב.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה תמסור את תגובתה בבית המשפט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן