מנכ"ל הרבנות הראשית ישתתף בפאנל על כשרות במסעדה ללא הכשר

הפאנל ייערך במסעדה שאין לה תעודת כשרות של הרבנות אלא של השגחה פרטית, אך ברבנות מדגישים שמטרתם להשתתף בשיח הציבורי ולתת מענה "אנחנו לא באים לאכול, אנחנו באים להשתתף בדיון"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/07/16 20:16 יט בתמוז התשעו

מנכ"ל הרבנות הראשית ישתתף בפאנל על כשרות במסעדה ללא הכשר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, ישתתף מחר בפאנל בנושא כשרות קהילתית, יחד עם ח"כ רחל עזריה בבית הקפה "קרוסלה" בירושלים. בית קפה "קרוסלה" אינו תחת השגחת הרבנות הראשית אלא נמצא בפיקוח מיזם "השגחה חברתית".

"דגן יציג באופן חד וברור את עמדת הרבנים הראשיים והרבנות הראשית כי הרבנות היא הגוף הבלעדי המעניק תעודות כשרות לעסקי מזון על פי חוק" נכתב בהודעה שהוציאה הרבנות.

"אנחנו לא באים לאכול, אנחנו באים להשתתף בדיון ולתת מענה לשאלות חשובות ומהותיות של הציבור" מדגישים ברבנות הראשית. "אם לא היינו משתתפים היו אומרים שאנחנו לא משחקים את המשחק ולא מתייחסים לעניין. מדובר בפאנל מקצועי, גם אם יגישו שם אוכל- אין לנו על זה שליטה ואנחנו לא באים כדי לאכול. אם לא היינו מגיעים היו כותבים ש'הרבנות הראשית סירבה להגיע'".

היום יתקיימו ברחבי ירושלים עשרה מפגשים, הרצאות ודיונים בנושא מונופול הכשרות בישראל. מיזם הכשרות הקהילתית "השגחה פרטית" מוציא לפועל את הערב בעשרה מסעדות ירושלמיות שנמצאות בהשגחת המיזם. נושא הערב הוא "מונופולים ושברם - כשהמשחק באמת מתחיל".

ההחלטה לקיים את הערב הגיעה בעקבות פסיקת בג"צ לפני כחודש וחצי, בנוגע לחוק איסור הונאה בכשרות, הפסיקה שוללת הצגת תעודה כלשהי המעידה על כשרות שאינה שייכת לרבנות הראשית. בעקבות הפסיקה תעודת הנאמנות שהעניק מיזם ״השגחה פרטית״ נאסרה להצגה במסעדות.

"המצב הקיים היום הוא של מונופול מושחת בתחום הכשרות, שאינו נותן מענה אמיתי, הלכתי, מושגח ומפוקח לצרכני הכשרות בישראל" אומרים במיזם "השגחה פרטית".

הרב אהרון לייבוביץ, מייסד "השגחה פרטית" אמר כי "מערך הכשרות בישראל כפי שהוא מתנהל היום הוא מונופול מושחת של הרבנות. אנו מוציאים לפועל את הערב המיוחד הזה כדי למחות, אך גם כדי להסביר ולהעשיר את הציבור במידע ביחס למערך הכשרות בישראל ולתת להם לשפוט בעצמם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן