צוות "דת ומדינה" יתכנס הערב לראשונה

למעלה משנה אחרי הבחירות צוות של הקואליציה לחקיקה בנושאי דת ומדינה יתכנס הערב לראשונה. התנועה המסורתית מבקשת: "צרפו לצוות משקיף מטעם התנועה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/07/16 16:27 יט בתמוז התשעו

צוות "דת ומדינה" יתכנס הערב לראשונה
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

"צוות דת ומדינה", צוות חדש מטעם הקואליציה שמטרתו לדון בחקיקה בנושאי דת ומדינה, ייתכנס הערב לראשונה בכנסת. בצוות חברים ח"כ רחל עזריה(כולנו), ח"כ רוברט אילטוב(ישראל ביתינו), שר התיירות יריב לוין(ליכוד), ח"כ שולי מועלם(הבית היהודי), ח"כ אליעזר מוזס(יהדות התורה וכן עו"ד משה ארבל, עוזרו של השר אריה דרעי (ש"ס).

בשבוע שעבר פנה ח"כ אילטוב מ'ישראל ביתינו' לשר יריב לוין בדרישה להקים את הצוות כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים. הצוות כולל נציגים מכל הסיעות החברות בקואליציה.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, שלח היום מכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בדרישה לכלול בצוות משקיף מטעם התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. "רוב חברי הצוות (מועלם, מוזס ועזריה) מייצגים את היהדות האורתודוקסית, והיא לבדה; רמ"ט שר הפנים, בא כוחו של השר דרעי, מחויב למדיניות שולחו; השר שבצוות יריב לוין נודע בטינתו, שלא לומר תיעובו, את הזרמים הלא אורתודוקסיים ביהדות שהם, נזכיר, רוב מניינו ובניינו של העם היהודי".

"חדשות לבקרים אנו מתבשרים על רבנים מובילים כמו גם פוליטיקאים מסיעות שמפרסמים דברי בלע כנגד התנועות הלא אורתודוקסיות, ואף נוהגים באלימות מילולית הגובלת בהסתה של ממש" כתב עו"ד הס. "בנסיבות אלו, אנו מבקשים שתצרפו לצוותכם משקיף או משקיפים מטעם הזרמים הלא- אורתודוקסים, קרי הקונסרבטיבים והרפורמים". הס התייחס במכתב גם לחוק המקוואות ואמר כי החוק "מאיים הלכה למעשה להגדיר יהודים שאינם אורתודוקסיים כיהודים סוג ב', מקודם בהליך מזורז ומעורר השתאות".