רב העיר כפר סבא זומן לשימוע לפני פיטורים

משרד הדתות טוען כי הרב אינו מתגורר בעיר כפר סבא על אף שהוא מכהן בה כרב ראשי כבר מעל 50 שנה. הרב שלוש: "יש החלטה של הרבנים הראשיים שאני לא חייב לגור בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/16 18:03 יח בתמוז התשעו

רב העיר כפר סבא זומן לשימוע לפני פיטורים
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

משרד הדתות זימן את הרב אברהם שלוש, רב העיר כפר סבא, לשימוע לפני פיטורים. שתי חקירות פנימיות שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ועל ידי פרקליט המדינה הראו כי הרב מתגורר בירושלים במקום בכפר סבא ותפקודו כרב העיר לוקה בחסר בשל כך. כך פורסם באתר mynet.

יו"ר סניף ההסתדרות בכפר סבא, שאולי דור, פנה אל משרד הדתות בטענה כי ההחלטה לפטר את הרב שלוש אינה חוקית ומונעת משיקולים פוליטיים ובלתי ענייניים.

הרב אברהם שלוש מכהן כרב העיר כפר סבא מאז שנות החמישים, בצעירותו למד בישיבת מרכז הרב.

במשרד הדתות טוענים כי הרב עובר על חוק מגורי רבנים במקום כהונתם וכי הוא מתגורר בירושלים. מבדיקה של משרד הדתות התברר כי לא נעשה שימוש בדירה של הרב שלוש בכפר סבא וכי חשבונות החשמל והמים בדירה אפסיים. במשרד הדתות טוענים כי הרב מגיע לכפר סבא למספר שעות בלבד פעמים מועטות במהלך השבוע וכך הוא נוהג כבר מספר שנים.

הרב שלוש מסר בתגובה: "צריך להגיד ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית שהרב לא עוזב. אין לו שום סמכות לפטר אותי, אלא רק לרבנים הראשיים. הוא איש רע והוא רודף אותי יותר מ-10 שנים. מעולם לא נעשה שימוע לרב עיר וגם אצלי לא יהיה". הרב שלוש הודה כי אינו מתגורר בעיר כפר סבא וטוען כי הדבר ידוע כבר שנים "יש החלטה של הרבנים הראשיים שאני לא חייב לגור בעיר" אמר.

מהעירייה נמסר: "תרומתו הייחודית המסורה ורבת השנים של הרב שלוש לרבנות ניכרת לכל תושבי העיר ואנו מעריכים את פועלו. מבחינה חוקית, הרי שסוגיית המשך העסקתו של הרב היא בסמכות הבלעדית של הרבנות הראשית לישראל והמשרד לשירותי דת, ואין לה כל קשר לעירייה".