אילת שקד מגיבה לתוקפים: "יש מי שמדברים ויש מי שעושים"

אחרי שבוע של פניות מתוקשרות לשרת המשפטים, אילת שקד, בקריאה לא לתת יד לפסילת דיינים בגלל השתייכותם לציונות הדתית אילת שקד מגיבה: "אל תטיפו לי מוסר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/16 12:34 כה בסיון התשעו

אילת שקד מגיבה לתוקפים: "יש מי שמדברים ויש מי שעושים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבועים האחרונים רבו הקולות מצד ארגונים שונים שקראו לשרת המשפטים, אילת שקד להבין את גודל השעה ולא לתת יד למפלגות החרדיות לפסול דיינים בשל השתייכותם לציונות הדתית. בין הארגונים: צהר, בית הלל, 'מבוי סתום' וארגון קולך.

בתגובה אומרת שרת המשפטים: "מגיעות אלי פניות רבות, בעיקר דרך התקשורת, מארגונים שונים המבקשים להסביר לי לא לתת יד לפסילת דיינים ציוניים. אני מבינה את הדאגה, ומאחלת לכל הפונים והתוקפים להצליח להביא לחצי ממינוי הדיינים הציוניים שהבאתי בתפקידי.

לא אאפשר פסילת אדם, ואני לא זקוקה להטפות על כך מאיש. מעניין אותי, למשל, איפה היו כל הזועקים עד לקדנציה הזאת, שמינינו את הרב איגרא לבית הדין הגדול, אחרי עשרות שנים שלא מונו דתיים ציונים לשם. יש את המדברים עצמם לדעת ויש את העושים".

הארגון האחרון שקרא את הקריאה לשרה שקד, הם מועצת ארגון רבני צהר המורכבת מ-40 רבנים מובילים בציונות הדתית ששגרה אמש מכתב לשרת המשפטים איילת שקד. במכתבם כתבו הרבנים כי "בימים אלה אמורה להתכנס הועדה למנוי דיינים כדי למנות את הדיינים הראויים ביותר לכהן בבית הדין הגדול ובתי דין אזוריים"

אנו מאמינים כתבו בצהר לשרה "כי את מודעת לכובד האחריות המוטלת על כתפייך לעת הזו. החברה הישראלית משוועת למערכת דיינית שתקדש שם שמים ברבים, ולא תגרום חלילה להיפך מכך".

הצורך המיידי אמרו בצהר "הוא בדיינים שימונו על פי כשוריהם ומידותיהם הטובות, ולא על פי יכולתם להשביע רצונם של עסקנים פוליטיים ממפלגות שונות"
מועצת צהר הדגישה בפני השרה את החשיבות במינוי דיינים ראויים "חלילה שתעלה על הדעת אפשרות שקבוצה מסוימת תפסול דיינים תלמידי חכמים מהציונות הדתית, שכל חטאם הוא היותם דיינים בבתי הדין של המדינה אותמיכתם בהקלת סבלם של נשים מעוגנות"