הרב אריאל נגד ביטול חזקת הגיל הרך: "האשה צריכה לגדל את הילדים"

הרב יעקב אריאל בפאנל בכנס רמלה שעסק בסוגיות משפחתיות אמר הרב אריאל: "אני גם פמינסט וגם פמיליסט. המשפחה מעל הכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/16 16:20 כב בסיון התשעו

הרב אריאל נגד ביטול חזקת הגיל הרך: "האשה צריכה לגדל את הילדים"
אבישי בלוך, צילום: אבישי בלוך

במסגרת כנס רמלה עסק המושב הראשון בערכיה של המשפחה, ודן בצורך בחיזוק המשפחה בחקיקה ובפסיקה. בפאנל, שהתקיים בהשתתפות הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן והשופט בדימוס פיליפ מרכוס, סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה, דנו השניים על היחס למשפחה בבית המשפט, במבנה הרב דורי של המשפחה ובזכויות אל מול החובות.

השופט מרכוס התייחס להשפעת השיטות השונות המודרניות להולדת וגידול ילדים והשפעתם על התא המשפחתי:

"תופעת המשפחה החדשה יוצרת ריבוי הורים- תורם זרע, תורמת ביצית, פונדקאית וההורים המזמינים. התופעה הזאת בעייתית ופוגעת בתא המשפחתי. אין לטענת הזכויות הללו תשתית קיומית. זה רומס את הערך של המשפחה. היהדות מחייבת פרייה ורבייה, חובת גילוי הילדים. ולילד אין זכויות. ההגדרה המשפחתית של זכות היא תביעה שניתן לגבות בבית משפט. ילד שאינו בגיר לא יוכל להגיש תביעה בעד עצמו. ואם היה בעל זכות לקבוע איך יתחנך, לא נוכל להקנות לו ערכים נכונים. לכן, יש מחויבויות כלפי החלשים. עיקרון המחויבות הזאת מטפח את המשפחה וישמור עליה. אנחנו חלק משרשרת דורות. בשיטות הילודה החדשות אנחנו פוגעים בשרשרת הבין דורית, כי לא ניתן לבדוק מי ההורים. כך גם כאשר המשפחה מתפרקת- בגירושין ובפירוק המשפחה.

הרב יעקב אריאל התייחס לשאלת ביטול חזקת הגיל הרך הנידונה בימים אלה בכנסת ואמר: "האישה היא זו שצריכה לגדל את הילדים, למעט מקרים בהם האישה לא יכולה. באשר למזונות, אני מציע לערוך הסכם אחר מחוץ לכתובה, שכל אחד ינהל את כספו בעצמו, אך בפועל נשים לא מוותרות על הזכות למזונותיהן, שכן זה חלק מחובותיו של הבעל לאישה ולילדיו. אני פמיניסט, אך גם פמיליסט- בעיני, המשפחה היא מעל הכל".

הרב אריאל סיכם שהמושג זכויות ושיוויון לא יעמוד בפני ספק, אם המשפחה אכן תשמור על אחדותה, והשוני בין אנשי המשפחה, הוא אשר יצור את השיוויון.