ח"כ סמוטריץ' למנהל האזרחי: אין מים? אין תקציב

ראשי רשויות ביו"ש נפגשו היום עם שר התשתיות שטייניץ לקידום מהיר של פתרונות משבר המים. במקביל ובתיאום עם ח"כ גפני יוקפאו העברות תקציביות למנהל האזרחי ולמתאם הפעולות בשטחים

חדשות כיפה משה מאירסדורף 27/06/16 15:42 כא בסיון התשעו

ח"כ סמוטריץ' למנהל האזרחי: אין מים? אין תקציב
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום למנהל וועדת הכספים והודיע לי כי יקפיא כל דיון בהעברת כספים למתאם הפעולות בשטחים ולמנהל האזרחי עד אשר ייפגשו עם ראשי הרשויות ביו"ש ויספקו תשובות לפתרון מהיר של משבר המים הנוכחי. סמוטריץ' ציין כי הבקשה מתואמת עם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ועם מרכז הקואליציה בוועדה ח"כ מיקי זוהר.

( צילום מסך טוויטר)

מי שכבר נפגש עם ראשי הרשויות ביו"ש ומועצת יש"ע לאור משבר המים ולאחר שנה של התרעות חוזרות ונשנות מול משרדי הממשלה, הוא שר התשתיות יובל שטייניץ. הפגישה נארכה לאור בקשתם של חננאל דורני ראש מועצת קדומים ויגאל להב ראש מועצת קרני שומרון. בפגישה השתתפו אלי שבירו, אבי רואה, יוסי דגן ושילה אדלר ומתניה שפירא ממועצת יש"ע.

ראשי הרשויות הציגו נתונים חמורים על העדר תכנון תשתיות לטווח הארוך של משרדי הממשלה השונים ברחבי יו"ש. במועצת יש"ע הלינו כי במשך שלוש השנים האחרונות ניהלו עשרות תכתובות וסיורים בשטח יחד עם כל הגורמים והתריעו על המשבר הנוכחי שהתגבר בקיץ הנוכחי.

סמנכ"ל ההסברה של מועצת יש"ע יגאל דלמוני הסביר ל'כיפה': "הפתרונות ידועים. מי שתקע את הקידום שלהם הוא מתאם הפעולות בשטחים וראש המנהל האזרחי. בהסכם אוסלו כתוב שכל פתרון בנושא המים יהיה בהסכמת שני הצדדים ולכל צד יש זכותווטו בעניין. בגלל שהפתרונות שאנו הצענו לא נותנים פתרונות לערים גדולות כמו שכם, ויודגש לכל הכפרים הפלשתינים בסביבה זה מספק פתרון מצוין, הפלשתינים התנגדו ובמתפ"ש קיבלו את התנגדותם".

בדיון הבטיח השר שטייניץ לקחת אחריות ולסייע בחיבור בין הגופים השונים, רשות המים, מקורות ורשות המים כמו כן ניתנו פתרונות לטווח הקצר והארוך, הן לאוכלוסייה הפלסטינאית והן לישראלית. הובטח על תגבור מכליות מים למילוי בריכות המים, זירוז סיום קידוח אריאל והחמרת הביקורת והצעדים מול גניבות המים בציר. לטווח הארוך הובטח לקדם ולסיים את התכנון של קווי ההולכה ולהעביר לביצוע במהירות.

השר שטייניץ אמר : "מדובר בתוכנית חירום וכלל הגופים הרלוונטים נדרשים להרתם ולתת פתרון מיידי למשבר המים היהודה ושומרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לאחר הפגישה: "אני שמח שהשר לקח אחריות על המחדל וניתן לומר שהוא הראשון שעושה זאת אולם התשובות שקיבלנו לא מספקות. אני מצפה לראות תוצאות בשטח ולא למצוא את עצמנו בעוד שלושה ימים עומדים בפני שוקת שבורה. תרתי משמע".