ארגון 'צהר': נקים מערך כשרות של הארגון

בעקבות הפרסום כי הרבנות הראשית מתכוונת להפריט את מערך הכשרות ולתת לגופי כשרות את הסמכות להעניק תעודות כשרות מטעמה מכריזים בצהר: "ניתן כשרות מהודרת לכלל האומה"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 26/06/16 09:46 כ בסיון התשעו

ארגון 'צהר': נקים מערך כשרות של הארגון
דוברות, צילום: דוברות

התגובת המברכות לפרסום הבוקר בגל"ץ לכוונת הרבנות הראשית להפריט את מערך הרבנות הראשית לא איחרו לבוא:

בארגון רבני צהר בירכו את הפרסום והגיבו: "ארגון רבני צהר מברך את הרבנות הראשית המתכננת להפריט את מערך הכשרות בישראל. הפרטה זו היא צעד נוסף לעבר יישום חזון תכנית "ג' אלול" של הארגון שמטרתו חיזוק זיקתה של הרבנות לכלל הציבור. ארגון רבני צהר מתכוון בעז"ה להיות חלק מהתאגידים שיעניקו לעם ישראל כשרות מהודרת המיועדת לכלל האומה".

בארגון הזכירו כי היות והנושא כרגע רק בדיונים פנימיים ברבנות הראשית עוד מוקדם להכריז הכרזות אך הדגישו כי במידה והלך זה יבשיל למציאות, הם מתכוונים להקים מערך שכזה.

יצוין כי תוכנית "ג' באלול', שהוכנה כסוג של 'מצע' בזמן ההתמודדות של הרב דוד סתיו למשרת הרב הראשי לישראל. כחלק מאותה תוכנית קרא הרב סתיו בתוכנית שהוכנה יחד עם הרב יעקב אריאל, להפרטה של מערכת הכשרות בישראל ומתן דירוג לסוגי כשרות על פי סטנדרטים שתקבע הרבנות הראשית כשהרבנות תפקח ותשמש כרגולטרית על מערכי הכשרות שייתנו את ההכשרים.

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו גם כן על הפרסום: "התנועה שמחה על כך שהרבנות הראשית סוף סוף הפנימה כי יש להפריט את מערך הכשרות לגופי כשרות פרטיים . האמון במערך הכשרות הממלכתי בשנים האחרונות הגיע לשפל והשינוי מתבקש. התנועה הייתה הראשונה להציע תחרות, ואף הגשנו הצעת חוק בעניין באמצעות ח״כ רחל עזריה. האתגר הגדול יהיה לוודא שאכן קבלת רשיון לנתינת כשרות תהיה שקופה ואינה נגועה בשיקולים פוליטיים, אנו קוראים לממשלה לאמץ את ההצעה שלנו בהקדם".