כמה ריכלו על בריכת השחייה, אם רק היו יודעים כמה חסד עשו באמצעותה

על הנתינה, על העושר ששימש לעשית חסד וצדקה, על תשומת הלב האישית ועל התודעה הלאומית כשעושים עסקים על אדמת אירופה. מנחם הורביץ נפרד מחברו הטוב מוטי זיסר

חדשות כיפה מנחם הורביץ 24/06/16 02:17 יח בסיון התשעו

כמה ריכלו על בריכת השחייה, אם רק היו יודעים כמה חסד עשו באמצעותה
flash90, צילום: flash90

הכרתי בשנות חיי הרבה מאוד אנשים עשירים שבנו את ביתם בשטחי הנדל"ן היקרים ביותר. ועיני כמובן לא הייתה צרה בהם, להיפך. הכרתי את ברכה ומוטי זיסר אחרי שהם גרו שנים רבות בבני ברק ולאחר מכן בנו בית יפה ורחב ידיים על אדמת העיר פתח תקווה. אוי, כמה דיברו ולטשו עיניים על הבית הזה. אני הייתי מאות פעמים בבית הזה שהוא באמת בית מאוד מרשים אבל זה בית שבו מצאתי בו דברים נוספים או התנהגות נוספת שאני חייב לומר שלא מצאתי בבתים אחרים והעיקר שבו: נתינה.

בבריכה שקראתי עליה כ"כה רבה במדורי הרכילות ראיתי לא פעם איך היא משמשת ילדים נזקקים, ילדים חולי סרטן או ילדים שיודעים שימיהם ספורים.

בלובי רחב ידיים שכל כך הרבה דיברו עליו, אבל מעט אנשים ידעו מצאתי על המתנדבים שבאו לקבל את הטיפול לפני שהם תורמים מח עצם ד"ר ברכה זיסר שטיפלה בהם, ועל חולים שהיא הזמינה, ועודדה וסעדה אותם לפני ואחרי התרומה אצלה בבית.

הנתינה הייתה באופן אישי, עם תשומת לב לפרטים הקטנים. הילדים החולים במסגרת 'עזר מציון' באו פעם בשנה או פעמיים בשנה לגליל ולחרמון והתבקשתי אז לעזור לברכה שנסעה איתם באוטובוס. ארגנתי להם פעם מפגש עם האלפיניסטים אז היא ביקשה ממני לבקש שיטפלו ויתנו יחס מיוחד לשלושה ילדים מסוימים כי הם לא יודעים שהם הולכים למות...

הייתה למוטי תודעה לאומית ויהודית מאוד חזקה. התלוויתי אליו במהלך השנים למזרח אירופה וגם לאירועים שהוא קיים במזרח אירופה ותמיד הוא אמר לי: "אני הקמתי את הבית מלון הזה מהמקום שממנו הוציאו יהודים להשמדה". הוא תמיד היה מודע להיסטוריה של המקומות שרכש. פעם אחת אמר לי "עכשיו אנחנו הולכים לטקס שהזמנתי אליו יהודים ממרכז בודפשט והטקס יתקיים באולם הקונצרטים ששימש במשך שנים את הנאצים ומכאן היהודים יצאו למסעות המוות. חלק גדול מהעסקים שלו היו באירופה והוא נהג לומר "אני רוכש בתי מלון, וקניונים באותם מקומות שבהם ניסו להשמיד את העם היהודי".

לפני שלוש שנים הוא היה אצלי בלי הסדר ואז הוא סיפר על אותו חייל צה"ל שתרם לו את מח העצם שהתגלה בזכות הפרויקט שלקח בדיקת מח עצם מכל חייל בזמן הגיוס. הו היה נרגש מזה ואמר: "זה לא יאומן שמהמאגר שאני וברכה הקמנו אני מוצא היום את מי שהציל לי חיים..."

מאות אזרחי מדינת ישראל חבים את חייהם ובריאותם למוטי וברכה זיסר שחייהם ניצלו בזכות אותו מאגר מח עצם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן