הריקודגלים יעבור ברובע המוסלמי אך יוקדם בשעה

ריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מידי יום ירושלים יוקדם השנה בשעה בשל חג הרמאדן. ´עם כלביא´ המארגנים את הארוע:"קוראים לציבור הרחב להגיע ולחגוג את יום שחרור ירושלים ולחזק את ריבונותנו בכל רחבי ירושלים עיר הקודש והמקדש"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 21:46 כג באייר התשעו

הריקודגלים יעבור ברובע המוסלמי אך יוקדם בשעה
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

לבקשת משטרת ירושלים הסכימו בעמותת 'עם כלביא' להקדים את שעת אירוע 'ריקודגלים' המסורתי שיערך ביום ראשון הקרוב - יום ירושלים, וזאת בשל התנגשות חודש הרמדאן המוסלמי עם יום ירושלים והחשש למהומות מיותרות.

הסיכום הושג בעקבות פגישות שנערכו בין מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות בני עקיבא, שר החקלאות אורי אריאל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגניתו הגב' חגית משה ומארגני האירוע, וזאת לאחר שמארגני האירוע הסכימו להקדים את היציאה לצעדה בשעה. הארוע יחל בבמות הריקודים במרכז העיר בשעה 16:00, ובשעה 17:30 תחל הצעדה המסורתית לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה.

לאור הרמאדן והציפייה לעשרות אלפי מתפללים מוסלמים בהר הבית סוכם עוד כי החל מהשעה 18:30 לא יתאפשר המעבר מאזור כיכר צה"ל לכיוון שער שכם, ולפיכך המארגנים קוראים לציבור הגברים להקדים ולהגיע לאירוע בכדי להספיק ולצעוד דרך שער שכם, זאת למרות עתירות ארגוני השמאל שדרשו מלכתחילה שיאסר המעבר באופן כללי ברובע המוסלמי.

כזכור, אירוע 'ריקודגלים' הינו האירוע המרכזי של יום ירושלים המתקיים לזכרו של הרב יהודה חזני ז"ל אשר ייסד את האירוע. באירוע משתתפים מידי שנה עשרות אלפי בני נוער הצועדים ממרכז ירושלים ועד לרחבת הכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה כאשר הם נושאים דגלי ישראל.

עמותת 'עם כלביא' המארגנת את הריקודגלים מסרה: "אנו מודים לרב חיים דרוקמן שליט"א, ולשר אורי יהודה הכהן אריאל הי"ו על הסיוע השנה כבשנים עברו. למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי נ"י על המאמץ לקיים את האירוע ולאבטח את הצועדים; וכן לראש עריית ירושלים ניר ברקת ולסגניתו חגית משה. אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולחגוג את יום שחרור ירושלים ולחזק את ריבונותנו בכל רחבי ירושלים עיר הקודש והמקדש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן