"יש רק מפלגה אחת שנלחמת נגד הקמת מדינה פלסטינית"

חברי הכנסת מהבית היהודי מגיבים להצהרת ראש הממשלה ושר הביטחון אתמול וסבורים כי עצם ההצהרה סכנה משמעותית. יוגב:"תפקידנו לקרוא בקול גדול, לא הייתה פה מדינה פלסטינית ולא תהיה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 11:05 כג באייר התשעו

"יש רק מפלגה אחת שנלחמת נגד הקמת מדינה פלסטינית"
עמוס בן גרשום לעמ, צילום: עמוס בן גרשום לעמ

בימין הקשיבו אמש בדאגה להצהרה המשותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון החדש שלו, אביגדור ליברמן, בנוגע לנושא שתי המדינות לשני עמים. חלקם טוענים כי מדובר במס שפתיים בלבד מול הקהילה הבינלאומית וחלקם סבורים כי עצם ההצהרה לכשעצמה בעייתית.

בבית היהודי מתייצבים מימין לליכוד וטוענים כי הדברים מלמדים על גישה פשרנית בכל הנוגע לנושא. "ההצהרות לימדו שוב שיש רק מפלגה אחת שנלחמת נגד הקמת מדינה פלסטינית ושתתנגד לכל ויתור על שטחי יהודה ושומרון - הבית היהודי", אומרת ל'כיפה' שרת המשפטים, איילת שקד.

גם יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, לא מתלהבת מהדברים, "בשלב זה אני עדיין לא רואה סיבה להיות מוטרדת מהצהרות שלום כאלו ואחרות מצד שר הביטחון הנכנס. גם כאשר כאשר לבני הייתה בממשלה עם כל הרצון אמיתי שלה להגיע להסדר מדיני, המהלך כשל משום שהפלסטינים עצמם אינם רוצים בכך", מסבירה מועלם ל'כיפה'. "יש כאן רצון לרצות את הקהילה הבינלאומית לאור השינויים בהרכב הממשלה באמצעות שיחות סרק ובהצהרות ריקות. בכל אופן הבית היהודי פוקחת עין בוחנת על מנת לוודא שמהלך כזה לא יתפתח לכיוון ממשי", מצהירה מועלם.

חבר הכנסת מוטי יוגב, גם סבור בשיחה עם 'כיפה' שאלו הצהרות חסרות מעשיות אך עדיין בעייתיות, "אני מעריך שאלו הן הצהרות של מגרש המשחקים ולא באמת בליבם ראש הממשלה והשר ליברמן מתכוונים להקים פה מדינה פלסטינית".

לדבריו הדברים כוונו החוצה, "בתווך של מערכת היחסים הבינלאומית אל מול שיתופי הפעולה עם המדינות הסוניות מצריות וערב הסעודית ואחרות זה מה שלכאורה כרגע מתבקש, מתוך הערכה של מערכת הלחצים שכוללת גם את האיחוד האירופאי והוועידה הבינלאומית בצרפת ואף האמריקאים שהם בשנת בחירות ומעט הנמיכו את ציפיותיהם מתהליכים בעת הזאת, יחד עם זאת במערכת היחסים האסטרטגית עם ארה"ב יש סוגיות על הפרק וצריך לשמור על מערכת יחסים שכוללת מצד ישראל היענות גם ליוזמות שלום על אף שאין להם היתכנות", אומר יוגב.

מנגד, הוא סבור כי עדיין ישנה בעייתיות קשה באמירת הדברים בפומבי, "ישנה חומרה בדבר, ככל שראש הממשלה ושר הביטחון מצהירים הצהרות שכאלו ואני מאלה שיודעים להעריך את שניהם, וכך גם הערכתי את שר הביטחון הקודם, בוגי יעלון, שבסוגיה זו של מדינה פלסטינית הוא היה חד וברור שאסור שתהיה פה מדינה שכזו שתהפוך תוך זמן קצר לחמסאטן או דעאשתן ובעניין זה הוא היה חד משמעי למרות שבהתיישבות לא ידעו להעריך את זה".

"החומרה שבהצהרות הללו היא התודעה הלאומית והבינלאומית ההופכת את המדינה הפלסטינית הממשיכה לחנך את ילדיה להרס יהודים והשמדת ישראל, לחזון היהודי ציוני", מזהיר ח"כ יוגב.

"צריך לומר בקול גדול וחד משמעי לנו ולאומות העולם ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מכוח ההבטחה האלוקית, ההיסטוריה והחזון הציוני ובוודאי מצד השיקולים הביטחוניים של הסכנה הכרוכה במדינת רוצחים פלסטינית. סכנה אותה חווינו כבר בהסכמי אוסלו אלא שאשליות השווא או הפחד ממדינה דו לאומית מסמאים את עיני השמאל. לכן אחריותנו ותפקידנו לקרוא בקול גדול מדינה פלסטינית לא הייתה פה מעולם ולא תהיה פה לעולם", מצהיר ח"כ יוגב.

לדבריו על מדינת ישראל להמשיך את ההתיישבות היהודית בכל רחבי ארץ ישראל ולחתור להחלת החוק הישראלי והריבונות בשלבים על חלקים ביו"ש תוך מתן מענה גם לאוכלוסייה הערבית. "אלו שרוצים להפחידנו נוקבים במספרים של 3 מיליון תושבים ערבים, אבל האמת שהמספר נמצא סביב 2 מיליון ומספר זה אינו בעייתי על פי התחזיות הדמוגרפיות שהילודה בישראל עולה ומספר הילדים בישראל הוא מעל שתי שליש, אנו נדע לאורך השנים להכיל בצורה זו או אחרת גם את האוכלוסיות הערביות אם כאזרחים אם כתושבים ולשמור על מדינת ישראל ועל ארץ ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", טוען יוגב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן