סקר מכון "מדגם": 78% - יש להחיל את הריבונות הישראלית במעלה אדומים

שדולת ארץ ישראל בכנסת תוביל את "חוק מעלה אדומים". החוק יחיל את הריבונות הישראלית במעלה אדומים. "הממשלה הלאומית ביותר מאז קום המדינה- תממש את רצון העם ותחיל את הריבונות במעלה אדומים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 10:11 כג באייר התשעו

סקר מכון "מדגם": 78% - יש להחיל את הריבונות הישראלית במעלה אדומים
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימניים יותר: בסקר מיוחד שנערך על ידי מכון "מדגם" בהנהלת מנו גבע וד"ר מינה צמח עולה תמונה ברורה כי רוב גדול מאוד בציבור הישראלי מימין ואף משמאל תומך בהחלת הריבונות הישראלית בעיר מעלה אדומים.

מממצאי הסקר עולה כי כ 78% מהאוכלוסייה היהודית משוכנעים כי על ישראל להחיל את ריבונותה במעלה אדומים גם ללא הסכם עם הפלשתינים - כפי שהחילה בחוק את ריבונותה על רמת הגולן. יותר מ 70% סבורים כי יש להחיל את הריבונות במעלה אדומים גם אם ישראל תאלץ לשלם מחיר מדיני משמעותי ותספוג תגובה בינלאומית חריפה. כ-88% מהאוכלוסייה היהודית בישראל מסכימים כי לתושבי מעלה אדומים מגיעות אותן זכויות שיש לכל אזרח אחר במדינת ישראל ולכן יש להחיל במעלה אדומים את החוק הישראלי במלואו

שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשותו של ח"כ יואב קיש, הודיעה כי תקדם במושב הקיץ את ״חוק מעלה אדומים״ במטרה להחיל את הריבונות הישראלית במעלה אדומים. לטענת השדולה לאור הנתונים ברור כי מעלה אדומים תישאר בשטח ישראל בכל הסדר מדיני עתידי. "שדולת ארץ ישראל תפעל במסגרת המציאות הקואליציונית שנוצרה עתה ותוביל לחקיקת חוק הריבונות על מעלה אדומים", נאמר בהודעת השדולה.

בשדולת א״י משוכנעים שראשי מפלגות הקואליציה וראשי מפלגות ציוניות באופוזיציה יהיו נאמנים להצהרות העבר ויעמדו מאחורי מחויבותם להחלת הריבונות במעלה אדומים.

יו״ר שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש אמר כי ״כפי שמדינת ישראל ביצעה בעבר בירושלים וברמת הגולן, כך עלינו לבצע גם היום - ההחלטה להחלת ריבונות במעלה אדומים משותפת לרוב מוחלט בציבור הישראלי באופן חוצה מפלגות ומגזרים. נפעל למימוש רצון העם".

יו״ר שדולת ארץ ישראל, ח״כ בצלאל סמוטריץ הוסיף: ״היום נפל דבר בישראל, קמה הממשלה הלאומית ביותר מאז קום המדינה ותפקידה לקדם את האג'נדה הלאומית שבשמה נשלחנו כולנו. הסקר הזה מראה שעם ישראל יודע מה טוב עבורו ורוב מוחלט של העם מימין ומשמאל תומך בהחלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים. במושב הקרוב נניח על שולחן הכנסת את החוק להחלת הריבונות ונפעל לקידומו.אדוני ראש הממשלה נגמרו לנו התירוצים, הגיע זמן ריבונות״.

בתנועת 'נשים בירוק' מיהרו לברך על הודעת ראשי שדולת ארץ ישראל, ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי החלת הריבונות במעלה אדומים, מהלך הזוכה לתמיכה גורפת של 78 אחוזים מאזרחי ישראל, הוא צעד ראשון בדרך אל המהלך השלם של החלת ריבונות ישראל על כל יהודה ושומרון.

גם יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי מתייחסת לקמפיין החלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים: "הימין נבחר לשלוט שוב ושוב והפעם ממשלת ישראל בהרכבה הנוכחי היא הלאומית ביותר מאז קום המדינה. העם בחר ימין כי הוא רוצה ממשלה ימנית שאינה מיישמת מדיניות של השמאל. לכן החלת ריבונות על מעלה אדומים היא דבר מתבקש וטבעי. אפילו בשמאל ברור שבכל הסדר עתידי, העיר צריכה להיות תחת ריבונות ישראלית. כיוון שאין צפי שזה יקרה בעתיד הנראה לעין, ישראל צריכה להחיל ריבונות לא רק במעלה אדומים, אלא גם בגוש עציון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן