שמחים ובוכים: חלאקה לבנו של אהרן בניטה הי"ד

אישי ציבור, ידידים, תומכים ובני משפחה התכנסו בירושלים בכדי לחגוג את החלאקה של נתן, ניצול הפיגוע בעיר העתיקה, בו נהרג אביו, אהרן בניטה הי"ד. "הילד שואל הרבה שאלות וכל הזמן מסתכל לשמים ואומר 'אבא בשמים'"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 09:14 כג באייר התשעו

שמחים ובוכים: חלאקה לבנו של אהרן בניטה הי"ד
שרה לוין, OneFamily, צילום: שרה לוין, OneFamily

חצי שנה לאחר פיגוע הדקירה שאירע בחול המועד סוכות בעיר העתיקה בירושלים, בו נהרג אהרן בניטה הי"ד ונפצעו רעייתו, אדל, ובנו, נתן - התכנסו אמש (שני) ידידים ובני המשפחה למסיבת חלאקה לנתן בן ה-3 ולסעודת הודיה לרגל החלמתם של אדל ונתן מפציעותיהם.

במסיבה, שנערכה במסעדת ‘אלומה’ בירושלים, נכחו כמאה מבני המשפחה לצד רבה הספרדי של ירושלים, הרב משה שלמה עמאר, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', ח"כ לשעבר אלי ישי, ידיד המשפחה, חבריו הקרובים של אהרן ז”ל, ופעילי ארגון OneFamily, המלווים את אדל ואת המשפחה מאז הפיגוע. לצד זאת, שורה של אמנים התנדבו לשמח את בני המשפחה, ביניהם, הזמר והשחקן גולן אזולאי, הזמר איציק דדיה, והשדרן יהודה שוקרון.

במהלך האירוע סיפרה אדל, שנפצעה עצמה בפיגוע באורח קשה, על הרגשות המעורבים. “זה כמובן שמחה שמהולה בהרבה עצב. עם זאת יש לנו הרבה אמונה ולכן אנחנו עושים את האירוע הזה כי הכל מה’ ואנחנו מרגישים שאהרן ז”ל הלך בשביל כל עם ישראל, ומשתדלים לשמוח”. אדל הוסיפה וסיפרה על ההתמודדות שלה מאז הפיגוע. “ביום-יום זה קשה מאוד, כל שנייה ושניייה, גם הזכרונות וגם החיים. אנחנו רוצים להגיד תודה לכל מי שהיה סביבנו. זה אירוע מרגש וסגירת מעגל. אנחנו רוצים להודות לכל האנשים שתמכו בנו כמו ארגון משפחה אחת, שזה אנשים מיוחדים, ואנשים נוספים שסייעו” אמרה.

מרים גל, אמה של אדל וסבתו של נתן, ספרה על ההתמודדות של הילד עם הטראומה. “אנחנו ממשיכים להתמודד ואנחנו עדיין במאמץ גדול לעזור לילד בטיפולים שהוא עובר, רק בגיל 20 נדע מה תהיה מידת הנכות שלו. כל פעם הוא עובר טיפולים שמטיבים איתו ואז יש החמרה כי הוא גדל. חוץ מזה להתמודד, להיות יתום, בלי אבא, זה יום יום. לא סגרנו פה איזה מעגל, אנחנו בתוך המעגל, בתוך המסע הזה. פשוט ממשיכים... הוא יודע, הוא זוכר, הוא בוכה הרבה, הוא מתגעגע לאבא. הדמות של אהרן מלווה אותנו יום יום, מאות פעמים ביום. בתוך כל זה פתאום עוצרים, וכך מחבקים ומתחבקים עם כולם, ומקבלים עוד כוחות בכדי להמשיך הלאה. הילד שואל הרבה שאלות וכל הזמן מסתכל לשמים ואומר 'אבא בשמים'”.

אביו של אהרן ז”ל, מיכאל בניטה, סיפר על הזכרונות של בנו שעולים באירוע כזה. “כאן ודאי שיש לנו געגועים, שאהרן חסר לנו, אבל אנחנו שמחים ומתנחמים שהוא נמצא במקום טוב, במקום של צדיקים”. עוד הוסיף מיכאל כי “אני מרגיש שמח שב”ה יש המשך לאהרן, שאמנם נפטר בגיל צעיר אבל ב”ה הוא השאיר בן ובת. הוא הלך על קידוש ה’, קידש את ה’ במותו ובחייו. אנחנו גאים שבשותפות עם הקב”ה נוצר לנו בן כזה, שהשאיר אחריו משפחה לתפארת”.

(צילום: שרה לוין, OneFamily)

(צילום: שרה לוין, OneFamily)

(צילום: שרה לוין, OneFamily)