ליברמן: מכיר בפתרון שתי מדינות לשני עמים

ליברמן שהושבע הערב לתפקיד משרד הביטחון הצהיר במשותף עם ראש הממשלה על מחויבות לתהליך השלום עם הפלסטינים ועם מדינות ערב. "רוצים לשאת ולתת עם מדינות ערב".

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/05/16 22:01 כב באייר התשעו

שר הביטחון החדש, אביגדור ליברמן, הושבע הערב לתפקידו. בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירו השניים כי הם תומכים ברעיון שתי מדינות לשני עמים. "אני מחויב לעשות שלום עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", אמר נתניהו, כשליברמן לצדו. "אנחנו רוצים לשאת ולתת עם מדינות ערב". הוא בירך על הנאום שנשא לאחרונה נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שבו קרא לישראל ולפלסטינים לחדש את תהליך השלום.

ליברמן בתורו הודה לראש הממשלה, לממשלה ולכנסת על התמיכה בהחלטה למנותו לשר הביטחון. אחר כך פנה לנתניהו ואמר: "הקשבתי לכל מה שאמרת, ואני בהחלט מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים". הוא הוסיף: "אני רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו הכירה ואני דיברתי לא פעם על ההכרה באותו פתרון שתי מדינות לשני עמים, תמכתי מאוד בנאום בר אילן". גם הוא אמר כי נאומו של הנשיא סיסי "היה חשוב מאוד" ו"ייצר הזדמנות אמיתית, חובה עלינו לנסות להרים את הכפפה. אני מסכים שגם ביוזמה הערבית יש כמה אלמנטים מאוד חיוביים שמאפשרים לנהל דיאלוג רציני".

בעת שליברמן עלה להישבע אמונים כשר מעל דוכן הכנסת הוא הגיש ליו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מכתב התפטרות מהכנסת שיכניס את הבאה ברשימה, מלינה מילנקובסקי.

55 חברי כנסת הצביעו בעד מינויו, 43 הצביעו נגד ואחד נמנע - חבר הכנסת, בני בגין מהליכוד. חברת מפלגתו סופה לנדבר מונתה לשרת העלייה והקליטה, תפקיד שבו שימשה בשתי הממשלות הקודמות. נוסף עליהם הצהיר אמונים גם צחי הנגבי, שיהיה מעתה שר ללא תיק במשרד ראש הממשלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן