חתן התנ"ך בשומרון: אהוד אסולין מעינב

חידון התנ"ך בשומרון התקיים אתמול במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב מועצת שומרון, אליקים לבנון וראש המועצה יוסי דגן. אמה של כלת התנ"ך סיפרה כי היא "מקפידה להקריא סיפורי תורה לילדים כל ערב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/16 08:01 כב באייר התשעו

חתן התנ"ך בשומרון: אהוד אסולין מעינב
צבי לין, צילום: צבי לין

מאות בני אדם הגיעו לצפות באירוע הגמר של חידון התנך בשומרון אותו ארגנו המועצה הדתית שומרון ואגף החינוך במועצה האזורית שומרון. החידון התקיים אתמול בהיכל התרבות באריאל ובו נכחו: הרב הראשי לישראל הרב לאו, הרב אליקים לבנון רב השומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש המועצה הדתית משה כהן.

הרב הראשי לישראל הרב לאו אמר באירוע: "הקהל הזה התאסף כאן לקראת חג מתן תורה, כדי להראות לקב"ה אנחנו אוהבים את התורה שלך. כולכם הוכחתם לקב"ה מתנותיך אהובות עלינו". עוד הוא הוסיף: " הקב"ה נתן לנו שתי מתנות גדולות: תורת ישראל וארץ ישראל נתפלל שנזכה למתנה השלישית: בניין בית המקדש" .

(צילום: צבי לין)


יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לחשיבות התנ"ך דווקא בשומרון: "אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת, זוכים לחיות בלב ארץ התנ"ך. אנחנו זוכים לבנות שוב את המקום שבו הלכו אברהם אבינו, יוסף, יהשע בן נון. אנחנו מתמודדים עם קשיים אבל אנחנו יודעים מאין אנחנו באים. אנחנו בישראל בזכות התנ"ך ואנחנו חולייה בשרשרת של הדורות של העם הכי עתיק בעולם".

לאחר התמודדות עם מאות שאלות ולימוד מפרך זכו בתואר הנכסף:
נעמה עובדיה רק בכתה ו' מהישוב טל מנשה שבצפון השומרון שלדברי אמה: "ינקה את חשיבות לימוד התורה מגיל צעיר". לדבריה: הם מקפידים בבית להקריא סיפורי תורה לילדים בכל ערב. נעמה עברה את כל שלבי התחרות והתמודדה על התואר מול מאות מתמודדות נוספות. במקום השלישי זכתה רחל הכהן בתו של ראש ישיבת חומש המתחדשת: הרב אלישמע הכהן. לדברי הרב בתו מקפידה ללמוד אתו בחברותא מזה שנים. "גם כשאני עייף היא לא מוותרת והתוצאות ניכרות". עוד הוא אמר: "לא האמנו שהיא תזכה ולמדנו שיעור חשוב באמון בילדים".

חתן התנ"ך של השומרון הוא אהוד אסולין, תלמיד כתה ה', שענה על שאלות קשות ביותר במהירות שהפתיעה את השופטים וזכה במלוא הנקודות. אסולין מהישוב עינב לומד בתלמוד התורה בשבי שומרון. לדבריו: בית הספר בו הוא לומד ובמיוחד הרב אליעזר לוינגר האמינו בו והביאו אותו לתוצאה הזו. אמו לאה אסולין מספרת: "שימח אותנו לשמוע את ניגון הלימוד שלו בבוקר. את לימוד התורה עצמו. בשבילנו זו הזכייה האמיתית. הזכייה בחידון היא רק בונוס"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן