אימו של יוחנן הילברג ז"ל: "מפחדת שיהיה אירוע נחמד שאף אחד לא יגיע"

19 שנה מאז שנהרג החייל יוחנן הילברג באסון השייטת, אמו קוראת לציבור הרחב להשתתף במירוץ לזכרו, שיערך היום בחוף אשקלון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/05/16 11:33 יח באייר התשעו

אימו של יוחנן הילברג ז"ל: "מפחדת שיהיה אירוע נחמד שאף אחד לא יגיע"
משפחת הילברג, צילום: משפחת הילברג


19 שנים חלפו מאז אסון שייטת 13 בלבנון שגבה את חייהם של 12 לוחמים שיצאו למבצע "שירת הצפצפה" הסמוכה לעיירה אנצרייה שבלבנון. יוחנן הילברג ז"ל שהתגורר בגוש קטיף היה אחד הלוחמים שנהרג מפיצוץ מטען, לאחר דקות ארוכות הצליחו לוחמי יחידת החילוץ של צה"ל 669 לאתר את גופתו ולהחזירה לישראל.

הילברג נטמן בגוש קטיף, לפני 11 שנים עם העקירה מהגוש נאלצה משפחתו של הילברג להעתיק את קברו ליישוב ניצן שם נטמן בשנית.

בריינה הילברג, אמו של יוחנן אמרה ל'כיפה' כי הם חששו שלא הרבה אנשים יגיעו, בעיקר בגלל הלחץ של ארגון האירוע. אבל גם בגלל מרחק הזמן:"הפחד שלי כאמא וכאדם שמארגן אירוע, זה שיהיה אירוע נחמד ואף אחד לא יגיע אליו. כמובן שגם עבר הרבה מאוד זמן מאז שיוחנן לא איתנו, וזו אולי עוד סיבה לדאגה".

הילברג הוסיפה כי "יוחנן, היה ילד מקסים ולוחם שייטת, הוא גדל במושב נצר חזני שבגוש קטיף על דיונות החול הזהובות והים הקסום ונהרג במהלך מבצע בעומק לבנון יחד עם אחד עשר מחבריו לוחמי שייטת 13 באסון שנודע כאסון השייטת".

הילברג ציינה כי במירוץ אמורות להשתתף קבוצות ובני משפחה שיצרו עימה קשר בימים האחרונים: "מאז, מדי שנה בשנה אנו חבריו ובני משפחתו מקיימים את מרוץ הלפיד לזכרו, במירוץ משתתפים חבריו ליחידה, והשנה - גם בני המחזור של יוחנן ובני משפחותיהם, חברי גוש קטיף, מכינות קדם צבאיות, קבוצות למיניהם, בני המשפחה ואנשים שאוהבים לרוץ ורוצים לזכור את יוחנן ועמותת חברים לרפואה".

לדבריה של הילברג, הרעיון להנציח דרך מירוץ, היה של המועצה בגוש קטיף: "המועצה אמרה שהם רצו להנציח את יוחנן, כי הוא היה החייל הראשון שנהרג מגוש קטיף. יוחנן היה משתתף כל שנה במרתון תל אביב במסגרת השייטת, למרות, שלרוב הוא היה מספר לי שהוא לא ממש אוהב את זה. החלטנו ללכת על מירוץ הלפיד וראינו שאנשים אוהבים את זה, אז פשוט המשכנו".

המרוץ שהחל לפני 19 שנה על חולות הים בגוש קטיף עבר שינוי מסלול לאחר העקירה והשנה הוא ייצא ביום חמישי 26.5.16 מהחוף הסמוך למלון 'הולידי אין' באשקלון ועד היישוב ניצן. משפחת הילברג אומרת כי נקודת הכינוס הראשונה תהיה בהאמפי בניצן משם יהיו הסעות לנקודת הזינוק.

בוועד מתיישבי גוש קטיף קוראים לכל תושבי הגוש לשעבר ולציבור הרחב להגיע למירוץ "רבים מאיתנו הכירו את יוחנן הילד החמוד מהגוש, המשפחה כבר שנים ארוכות עורכת מרוץ לזכרו, אנחנו קוראים למי שיכול להגיע ולכבד את המשפחה ולזכור את יוחנן שיגיע.