לבני: התסכול של ממשלת הימין יוביל לפגיעה בדמוקרטיה

בועידת הארץ לשלום שהתקיימה באוניברסיטת אריאל, דנו בסוגיית הסכסוך. ח"כ ציפי לבני אמרה כי הימין אינו מיישם את מדיניותו ולכן יפגע בדמוקרטיה: "אם היא רוצה לספח שתספח. שתבצע את האידיאולוגיה שלה. אבל היא לא תספח ולא תכבוש את עזה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/05/16 15:39 יז באייר התשעו

לבני: התסכול של ממשלת הימין יוביל לפגיעה בדמוקרטיה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

וועידת השלום של עיתון 'הארץ' התקיימה היום באוניברסיטת אריאל ויצרה עניין רב בקרב סטודנטים ומרצים שהגיעו לשמוע על סוגיית הסכסוך ישראלי פלסטיני, ועל הפתרונות אותם מציעים גורמים שונים מהימין והשמאל.

חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני, אמרה כי לממשלת הימין ההומוגנית שקמה, אין יותר תירוצים, מכיוון שהיא לא מבצעת את הפתרונות אותם הציעה, ולכן יוצרת תסכול: ״אם היא רוצה לספח - שתספח. שתבצע את האידיאולוגיה שלה במלואה. אבל היא לא תספח ולא תכבוש את עזה, ולא תוכל לקיים את התחייבויותיה. במקום זה נראה תסכול מחוסר היכולת שלה לבצע יופנה כלפי עוד פגיעה בדמוקרטיה ובבית המשפט העליון. התסכול שלהם מחוסר היכולת ליישם ייצא פנימה. נגד אויבים מבית".

על דו"ח המבקר הגיבה לבני : ״הבעיה היא במהות ולא בהסברה. הממשלה החדשה שותפה להשקפת עולם שתמנע מאיתנו לקדם את תהליך השלום, תבודד אותנו בעולם ותחזק את ה-BDS".

הכנס, מעורר תגובות רבות בקרב הסטודנטים. חלקם - לא ממש בעד. עינת דיין, מנהלת אגף השיווק והפרסום באוניברסיטה: "סטודנטים באריאל, אני מניחה שהנטייה שלהם היא יותר ימינה מאונ' תל אביב, אבל יש סטודנטים אצלנו שלא. אני בטוחה שאם תלכי לבית הספר לתקשורת או ארכיטקטורה אפילו תמצאי לא מעט מצביעי מרצ. הדיון כאן יהיה אמיתי ועקרוני, אידיאולוגי ולא בשביל פוליטיקאים על מנת לקושש קולות".