סמוטריץ' על ביטול יום הסטודנט הדתי בירושלים: "כפיה אנטי דתית"

בעקבות הידיעה על ביטול התקצוב של יום הסטודנט לציבור הדתי בירושלים, אמר ח"כ סמוטריץ' כי מדובר בכפייה אנטי דתית לא דמוקרטית:"לא ייתכן שמדינת ישראל, המדינה היהודית, תאסור הפרדה בין המינים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/05/16 14:22 טז באייר התשעו

סמוטריץ' על ביטול יום הסטודנט הדתי בירושלים: "כפיה אנטי דתית"
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

אחרי שהאוניברסיטה העברית הצביעה נגד הצבת המחיצות בנשף הסיום של הפקולטה למשפטים, פורסם היום כי התקצוב של יום הסטודנט לציבור הדתי בירושלים יבוטל.

ההחלטה התקבלה היום (ג') ונשלח מכתב מטעם סגן היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, בה נכתב כי אירוע שאינו נחשב כטקס או פולחן דתי, לא יכול להתקיים כאשר הוא מבצע הפרדה בין המינים: "איסור ההפרדה הוא גם אם מדובר באירוע לציבור שמעוניין בכך כמו לכאורה במקרה שלפינו. החריג היחידי הוא במקרים בהם מדובר בטקס דתי או סוג של פולחן דתי שלגביו מתקיים החריג. אשר על כן, אסורה הפרדה מגדרית באירוע ע"י חציצות או שלטים".

ח"כ סמוטריץ' אמר כי מדובר בהחלטה אנטי דתית לא דמוקרטית: "זה חייב להיפסק. לא יעלה על הדעת שהציבור הדתי יודר מהמרחב הציבורי רק בשל אמונתו והנהגותיו. האיומים מצד הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית על ביטול מימון הנשף בשבוע שעבר במידה ותוקצה רחבה נפרדת לדתיים ועכשיו ההנחייה ההזויה של היועץ המשפטי של עיריית ירושלים על משיכת מימון מיום סטודנט לציבור הדתי בשל הבקשה לקיום הופעה נפרדת לציבור הדתי הם לא הגיוניים, לא דמוקרטיים, לא יהודיים ואסור שיקרו".

לדבריו של סמוטריץ', מדינת ישראל אמורה להיות המדינה האחרונה שכופה אורח חיים חילוני על ציבור גדול ומסורתי: "לא ייתכן שמדינת ישראל, המדינה היהודית, תאסור הפרדה בין המינים כאשר הדבר מתבצע לבקשת המשתתפים בטענות מופרכות של שיוויון והדרת נשים. יש גבול לאלימות ולכפיה הליברלית-חילונית. אנחנו לא מבקשים לכפות הפרדה על מי שאינו מעוניין בכך אבל לא מוכנים לכפיה אנטי דתית שתאסור הפרדה על מי שמאמין בכך".

"תפקיד הדמוקרטיה היא בין היתר לדאוג לצרכי המיעוט ובהנחייה זו יש רמיסה גסה של ציבור הסטודנטים הדתיים בירושלים. אפנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיתקן את המעוות ובמידה ונצטרך נפעל לתיקון העיוות בחוק. כל מי שהיהדות והדמוקרטיה יקרים לליבו ראוי שימחה בתוקף על הרמיסה שלוחת הרסן של הערכים החשובים לכולנו."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן