שוכחים לכבות את האור במקרר? הפתרון המושלם ללחץ לפני שבת

פתרון טכנולוגי ייעודי יהפוך את כניסת השבת לקלילה ומהירה ומבלי שתצטרכו להתעסק עם שעוני השבת ומתגי החשמל בכל הבית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/05/16 21:21 טו באייר התשעו

שוכחים לכבות את האור במקרר? הפתרון המושלם ללחץ לפני שבת
shutterstock, צילום: shutterstock

המרוץ לשבת הוא אחד הזמנים הקשים ביותר בכל משפחה דתית. בדקות האחרונות לפני שבת כולנו מתרוצצים בין שעוני השבת והמתגים כדי שבשבת לא נמצא את עצמנו יושבים בחושך, אוכלים אוכל קר או יושבים נוטפים בלי מזגן.

מתברר כי יש כבר מי שמצא לכך פתרון חכם ומהיר תוך שימוש בהייטק. חברת קליק האמריקאית יצרה מערכת 'בית חכם' שמפועלת באמצעות אפליקציית סלולר ייעודית. הבית שמחובר למערכת חשמל מתוחכמת מאפשר בהעברת כפתור אחת להעביר את הבית למצב שבת תוך שהוא מדליק את האורות המתאימים באופן אוטומטי עם שעון השבת שמוגדר מראש מבלי צורך לעסוק בכך בצורה מפורטת.

בעבר הכנו בעבורכם סרטון שנועד להסביר כיצד לכוון שעון שבת, מערכת ה'בית החכם' חוסכת את הסיבוכים והופכת את הפעולה של התאמת הבית לשבת לקלה ונעימה במיוחד.

חברה אמריקאית שפיתחה את "הבית החכם" ניסתה למכור את מרכולתה בשווקים רבים אך גילתה לאחר כעשור את הפוטנציאל הטמון בקהילה הדתית ובצרכים שלה. על פי הדיווח במגזין 'פורבס' תוך חודש נמכרו 30 מערכות הייטק כאלה לבתים בברוקלין של משפחות מתוך קהילה של חב"ד.

אם אתם כבר מתעניינים, עלות מערכת כזו כ-2000 דולר והיוצרים שלה מתגאים בכך שהיא תורמת גם לנושא הבטיחות בשל העובדה שבאופן אוטומטי היא יכולה לכבות את פלטת השבת מיד לאחר סיום הצורך בה, כדי למנוע קצרים חשמליים שמביאים פעמים רבות לדלקות מסוכנות.