מקורבי רוה"מ על טיוטת מבקר המדינה: "דו"ח לא רציני"

בדו"ח מבקר המדינה, על מבצע צוק איתן בקיץ 2014, נמתחת ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל דאז בני גנץ

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/05/16 21:50 כז בניסן התשעו

מקורבי רוה"מ על טיוטת מבקר המדינה: "דו"ח לא רציני"
תקשורת רוה"מ, צילום: תקשורת רוה"מ

מבקר המדינה יוסף שפירא צפוי לפרסם דו"ח חמור במיוחד על התנהלות ההנהגה במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. בדו"ח נמתחת ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל דאז בני גנץ.

על פי הפרסומים, בדו''ח מתואר בין היתר מקרה לפיו ביום הראשון של מבצע "צוק איתן", אחרי שאותרה מנהרה התקפית של חמאס בכרם שלום, הרמטכ"ל הבטיח בקבינט שאין לחמאס כוונה ומוכנות לעוד פעולות ממנהרות. זמן קצר לאחר הדברים הללו, אירעו 4 תקיפות מתוך 4 מנהרות שונות של חמאס.

בטיוטת הדו''ח נטען כי נתניהו ויעלון הסתירו מהקבינט המדיני-ביטחוני את העובדה שבשירות הביטחון הכללי התריעו מאפשרות לעימות מול חמאס ביולי 2014. את ההערכה הזו של שב"כ גילו השרים רק במהלך הלחימה.

על פי הדיווח של ערוץ 10 הערב, בדו''ח נטען שראש הממשלה ושר הביטחון לא דנו באיום המנהרות עם חברי הקבינט עד המלחמה עצמה, למעט דיון אחד שהתקיים במרץ 2014. על פי דיווח נוסף ב'הארץ', נתניהו יעלון וגנץ ניהלו לבדם את רוב מהלכי הלחימה, תוך מידור הקבינט והסתרה של חלק גדול מהפרטים משאר השרים.

גורמים בסביבת נתניהו ויעלון, צוטטו בחדשות 2 כאשר הם מגיבים בחריפות ואומרים כי זהו דו''ח לא רציני וכי הם "דוחים אותו על הסף". לדבריהם, הדו"ח כולל קביעות שאינן נכונות עובדתית וכי "המערכה נוהלה בשקיפות חסרת תקדים מול הקבינט, מספר חסר תקדים של ישיבות נערכו".

עוד הם מוסיפים כי מבקר המדינה הוא "האיש שהביא דו"ח על השריפה בכרמל בלי המלצה למטוסי כיבוי, הרבה יערות היו נשרפים אם היינו מקשיבים לו. חבל שאנשי המבקר מאפשרים דליפת פרטים מדו''ח, שאותו הם הגדירו סודי ביותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן