צפו: תלמידי החמ"ד פותחים את שביל הסנהדרין

לא רק בכיתות: ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל עתיד להיחנך 'שביל הסנהדרין' שנפרץ על ידי תלמידי החמ"ד בשיתוף רשות העתיקות. צפו בסרטון על הפרויקט

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/03/17 12:14 כב באדר התשעז

צפו: תלמידי החמ"ד פותחים את שביל הסנהדרין
חמד, צילום: חמד

בחמ"ד לא רק לומדים על ארץ ישראל, אלא הולכים על שביליה ופותחים את הדרך עבור הדורות הבאים. אחד מהשבילים שתלמידי החמ"ד מקימים בימים אלה, הוא 'שביל הסנהדרין'

'שביל הסנהדרין', הוא מיזם משותף של מנהל החמ"ד, רשות העתיקות ופרויקט 'ציוני דרך' במשרד ירושלים ומורשת. מטרת המיזם היא הקמת שביל באורך 70 ק"מ בין אושא לטבריה בעקבות נדידת 70 חכמי הסנהדרין. השביל מחולק לחמישה מקטעים וייחנך בחגיגות ה-70 למדינת ישראל שתתקיים בשנה הבאה. לאורך השביל, נערכות חפירות ארכאולוגיות בהשתתפות תלמידי בתי ספר, שיחשפו, יפתחו ויכשירו אתרים לביקור מטיילים.

במסגרת המיזם יורדים תלמידי החמ"ד לשלושה ימים לשטח, במהלכם יומיים הם מקדישים לחפירות ארכיאולוגיות ויום אחד לפריצת השביל. מעבר לנוכחות בשטח לומדים התלמידים את התכנים גם בבית הספר במסגרת שיעורי תושב"ע, היסטוריה ושיעורי חינוך. ביום העצמאות הקרוב צפוי להיערך טקס פתיחת המיזם.

סגנית מנהל החמ"ד, מיכל דה האן, אומרת כי "אחד הנושאים שבחרו תלמידי נוער הקהל למען ציון שאלו תלמידי המנהיגות בחמ"ד, זה ארץ חמדה והם ביקשו לחבר זאת לאדמת המולדת. לכן חברנו לרשות העתיקות ויחד אנחנו פורצים שביל של 70 ק"מ. לאורך השביל יהיו אבנים ועליהם ציטוטים רלוונטים למקום. ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, אנחנו מתכננים בעז"ה לסיים את פריצת השביל לרווחת כל עם ישראל".

[embed]

]