הרב יצחק יוסף:"יין שנגע בו מצביע של ´יש עתיד´ - הפך ליין נסך´´

בשיעור השבועי שמסר אמש הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שעסק ביין נסך הסביר הרב כיצד יכול להפוך היין הלא מבושל של יקבי הגולן ליין נסך אם מצביע של ´יש עתיד´ ייגע בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/16 08:51 כ בסיון התשעו

הרב יצחק יוסף:"יין שנגע בו מצביע של ´יש עתיד´ - הפך ליין נסך´´
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

הרב יצחק יוסף ממשיך במסורת אבות? השיעור השבועי של אביו הרב עובדיה יוסף זצ"ל שמדי מוצאי שבת בשיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים סיפק התייחסויות אקטואליות וגינויים לכל מי שחפץ שנפלו כפרי בשל לידיהם של עיתונאים חובבי כותרות, בשיעור השבועי הראשל"צ הרב יצחק יוסף, עסק בהלכות יין נסך ואמר כי "מצביע של יש עתיד שנגע ביין הוא הופך אותו לנסך".

לדברי הראשל"צ, "היום יש יקבים שיש להם יין לא מבושל, יקבי הגולן למשל זה יין לא מבושל, זה יין טוב, מהודר, ואפשר לברך על זה הגפן. יש בעיה אחרת, אם יבוא חילוני מחלל שבת בפרהסיה, שאף פעם לא מתפלל, לא דין ולא דיין, מצביע יש עתיד, ואחד כזה יבוא ויקח יין שלהם ויקדש, אנחנו לא נצא ידי חובה, כי אתה מקדש על סתם יינם.

"הוא עושה יין נסך ברגע שנגע ביין ומזג את היין זה יין נסך. כי זה יין לא מבושל. מצד אחד זה טוב, ברכת הגפן וקידוש זה יין 100 אחוז ולא רוב מים, מצד שני יש כאן בעיה", פסק הראשל"צ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן