כך תשמרו על ירקות העלים בימי הקיץ

ברכב, בסל ובמקרר, מומחי הבריאות של "חסלט - עלי קטיף" ממליצים: כך תשמרו על ירקות העלים בימי הקיץ

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף חסלט 15/06/16 10:52 ט בסיון התשעו

כך תשמרו על ירקות העלים בימי הקיץ
shutterstock, צילום: shutterstock

ימי הקיץ החמים כבר כאן, ודווקא עכשיו, יחד עם פירות הקיץ העסיסיים, מגיעה שעתם היפה של ירקות העלים הרעננים, המהווים כיום מרכיב בסיסי בכל ארוחה.

ראשית, כדי לשמור על איכות ירקות העלים כפי שהם, רצוי לקצר את זמן ההובלה מהסופר מרקט ועד לבית. בימי הקיץ, הטמפרטורה בחוץ גבוהה, והיא הופכת גבוהה ומשמעותית הרבה יותר בתוך רכב. בשל כך, מומלץ לכל הפחות להימנע מחשיפה של הירק לשמש.

בנוסף, מחקרים שנערכו לאחרונה ביקשו לבחון את השפעת התנאים הסביבתיים באחסון הפירות והירקות על איכותם, כפי שבאה לידי ביטוי בתכולת הוויטמינים בהם ובאורך חייהם. המחקרים הוכיחו כי שמירה על תנאי אחסון, טמפרטורה ותאורה נאותים מאריכים את חיי המוצר ושומרים על ערכיו התזונתיים.

כיצד נעשה זאת?

  • ראשית כל, מומלץ להיזהר לא לדחוס את הירק צמוד לגב המקרר, הוא יכול לקפוא וכתוצאה מכך להירקב. טיפ נוסף שיכול להיות שימושי בכלל ירקות העלים: פותחים את חבילות הירוקים, משרים במים בין חצי שעה לשעה, מייבשים על מסננת או בעזרת מגבת מטבח סופגת נקייה. מכניסים את הירוקים לקופסא עם מכסה או עוטפים בבד חיתול טבעי יבש ולמקרר. הירוקים יחזיקו שבוע ויותר במצב רענן. יתרון נוסף של שיטה זו הוא שברגע שרוצים להשתמש בירוקים הם מוכנים לאכילה ואין צורך בשטיפה.

  • החסה, היא הירק הנפוץ ביותר מבין ירקות העלים. החסה נשמרת היטב בטמפרטורה שמתקרבת לאפס. במקרר הביתי תישמר החסה בערך שבוע. מומלץ לאחסן את החסה בשקית מרובת חורים זעירים המאפשרת חילוף גזים ומונעת הצטברות מי אידוי.

  • עדיף לסגור את שוליה העליונים של השקית, כדי למנוע כמישת העלים. אין לאחסן חסה במקרר בקרבת תפוחי עץ, שכן האתילן המופרש בכמות גדולה מהפרי עלול לגרום להיווצרות כתמים בגוון חום לאורך העורקים הלבנים של החסה.

  • אפשר לשמור במקרר גם עלים נפרדים של חסה למשך כמה ימים לאחר שטיפה במים זורמים, ייבוש כהלכתו ואחסון בקופסת פלסטיק סגורה המרופדת בנייר סופג.

  • מוצר נפוץ נוסף הוא הכרוב, ויחד עמו הכרובית. מומלץ לאחסן את הכרוב והכרובית במקרר בתוך שקית פלסטיק עם חירור גדול, לאחר שמסירים את שכבת העלים החיצונית. באופן זה, משך זמן האחסון במקרר יהיה עד שבועיים.

  • כאשר משתמשים בחלק מהכרוב ומחזירים את היתרה למקרר, כדאי לעטוף אותו בניילון נצמד כדי לשמרו לאורך זמן.

  • צמח הבזיליקום, רגיש לטמפ' נמוכות ולכן נפגע במקרר, ניתן לאסוף כמה גבעולים, להכניס לאגרטל ולהניח ליד החלון, לאחר כמה ימים הבזיליקום ישריש ונוכל להנות ממנו לאורך זמן.
  • נוסעים לשבת? יוצאים לחופשה? את הירקות שנותרו במקרר אפשר לשטוף, לייבש, לקצוץ ולהקפיא ולהשתמש בהם בהמשך!

לבריאות!