הרב אברהם יוסף: "צהר" שמו את הרבנות הראשית למרמס ולעג

רבה של העיר חולון תוקף את התנהלות ארגון רבני "צהר" וטוען כי אנשיו עמדו בשנים האחרונות מאחורי ניסיונות לשים את הרבנות הראשית "למרמס ולעג". לדבריו, "זו תופעה מכוערת שלא הייתה כמוה בתולדות המדינה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/08/13 08:02 ח באלול התשעג

הרב אברהם יוסף: "צהר" שמו את הרבנות הראשית למרמס ולעג
קובע עתים, צילום: קובע עתים

הרב אברהם יוסף, רבה של העיר חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, תוקף את התנהלות ארגון הרבנים הדתי-לאומי ”צהר“ וטוען כי פעילותו הייתה ”למרמס הרבנות הראשית לישראל“.

בתשובה שמסר באתר ”מורשת“, נשאל הרב יוסף האם אין פסול בכך שבעל שררה ישפיע על מקורביו לבחירת תפקיד ציבורי - דוגמת הבחירות לרבנות הראשית ומעורבותו של הרב יוסף בעד קידום מועמדות בנו, הרב הספרדי הראשי, הרב יצחק יוסף. ”אין כאן מינוי אלא דחיפה לקו מסויים, ולמנוע רעה חולה מעם ישראל“, טען הרב אברהם יוסף בתשובתו, ”הבחירה והדחיפה אינה משום שהוא בנו, אלא מפני שהוא הטוב ביותר מכל יתר המועמדים“.

הרב יוסף הוסיף וטען כי ”אין שום פגם ב‘בן של‘“, מנגד, ציין כי ”יש פגם כאשר הוא ריק מתוכן ולאחר תעמולה כוזבת עלול להיבחר. לצערינו היינו עדים לתופעה מכוערת מאד שלא היתה בתולדות מדינת ישראל, ובמשך השנים האחרונות היתה הרבנות למרמס ולעג בסיוע מסיבי של מי שהתיימר לעמוד בראשה“. בכך התייחס במרומז למועמדותו של הרב דוד סתיו, יו“ר ”צהר“, שניסה להתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל.

בסיכום תשובתו טוען הרב יוסף כי ”יש הבדל אם הדחיפה נובעת מקידום אינטרס אישי, לבין קידום מטרות לתועלת הכלל כפי שנעשה בפועל“.