"באהבה ובאמונה" צנזרו את פניה של רות פוגל ז"ל

במודעה שפורסמה בעלון, לקראת האזכרה לציון 11 חודשים לרצח חמשת בני משפחת פוגל, צונזרה תמונתה של אם המשפחה, זאת מטעמי צניעות. הרב נבון: "לא אכניס את העלון הזה לבית הכנסת שלי"

חדשות כיפה אורי פולק 20/01/12 14:16 כה בטבת התשעב

"באהבה ובאמונה" צנזרו את פניה של רות פוגל ז"ל

העלון "באהבה ובאמונה" המתפרסם השבת בכל רחבי הארץ, צנזר את תמונתה של רות פוגל ז"ל, במודעה שפורסמה בעלון לקראת האזכרה של חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר.

במודעה שפורסמה לקראת האזכרה לציון 11 חודשים לרצח, נראים פניהם של אהוד פוגל ושל שלושת ילדיהם של אהוד ורות - יואב אלעד והדס ז"ל שנרצחו כולם בפיגוע על-ידי שני מחבלים מן הכפר עוורתא. רק פניה של רות פוגל ז"ל, טושטשו ככל הנראה מטעמי צניעות.

העלון "באהבה ובאמונה" היוצא לאור על ידי ישיבת "מכון מאיר", נוהג בדרך כלל שלא לפרסם תמונות נשים. בישיבה מלמד אביה של רות פוגל, הרב יהודה בן ישי. יצוין כי המודעה, שפורסמה גם בעלונים אחרים, הובאה ללא צנזור - למעט ב"באהבה ובאמונה".

המודעה המקורית



הרב נבון: "אל תקראו את העלון"

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, הגיב היום להחלטת העלון וטען כי הוא "לא רואה כאן לא אהבה, לא אמונה ולא צניעות". לדבריו, "ילאה הפה מלתאר את העיוות ההלכתי, האמוני והנפשי שבמעשה הזה. לכן לא אתאר".

"לא אכניס השבת את העלון הזה לבית הכנסת שלי", קבע הרב נבון, שהציע "לכל מי שסולד מהמעשה הזה לנקוט במחאה הפשוטה ביותר - אל תקראו את העלון השבת! אל תפתחו אפילו בשביל לראות את התמונה המטושטשת. ותאמרו גם לחבריכם".

מ"מכון מאיר" נמסר בתגובה לכיפה כי "העלון 'באהבה ובאמונה' הוא עלון תורני המופץ ונקרא בתוך בתי הכנסת. בשל כך, מדיניות העלון היא לא לפרסם תמונות נשים בו. פרסום המודעה באופן זה נגרם בשל טעות אנוש ובלא כל כוונה לפגוע חלילה. המכון התנצל בפני המשפחה על כך וההתנצלות התקבלה בהבנה מלאה על ידי המשפחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן