יוזמה חדשה: משרד שידוכים בין הומואים ללסביות דתיים

מאחורי היוזמה עומד הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת "שילה", שזכה לדבריו לתמיכת רבנים בכירים בציונות הדתית. המטרה: לסייע להומואים להקים משפחה, חרף נטייתם המינית

חדשות כיפה אורי פולק 18/08/11 12:22 יח באב התשעא

יוזמה חדשה: משרד שידוכים בין הומואים ללסביות דתיים
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

במסגרת יוזמה חדשה בציונות הדתית ולראשונה בעולם, הוקם באחרונה משרד שידוכים בין הומואים ללסביות דתיים, המבקשים להקים בית בישראל אך להמשיך ולהישאר "בארון". מאחורי היוזמה המהפכנית עומד הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת ההסדר בשילה וכיום מעביר שיעורים בישיבת אלון מורה, שהשיג לרעיון תמיכה נרחבת ממספר רבנים בכירים בציונות הדתית.

במסגרת פעילות יוזמת השידוכים "אנחנו", מבית קבוצת ההומואים האורתודוקסית "כמוך", נדרש כל נרשם לאתר לשלם סך של 150 שקלים על מנת להיכנס למאגר הנרשמים. במידה והשידוך מצליח - נדרש הזוג לשלם סך של 1,500 שקלים למשרד. "מטרת המשרד הינה לשדך בין הומואים ללסביות דתיים, בין אנשים ששומרים תורה ומצוות, כששניהם יודעים היטב את מהות המשיכה המינית שיש לצד השני. במיזם הזה, כל הקלפים פתוחים - אין שקרים וחצי אמיתות או בעיות של "מקח טעות" - קשיים עקרוניים איתם מתמודדים הומואים ולסביות רבים בחברה הדתית", מסבירים מארגני היוזמה לכיפה.

ב"אנחנו" מסבירים כי "מטרתנו היא לסייע לאנשים בעלי משיכה לבני מינם, להקים בכל זאת משפחה וללדת ילדים במשותף. להצליח, על אף האתגר, להקים בית בישראל". מארגני היוזמה הבהירו כי "המיזם אינו מתאים לכל אדם, וכדי למנוע מצב שבו חלילה לאחר כמה שנות נישואים אחד מבני הזוג עובר שינוי באוריינטציה המינית - מתאימים למיזם רק מי שאינם בתהליך גיבוש זהותם המינית אלא כבר 'סגורים על עצמם'".

הרב הראל, שכבר עוסק בסוג כזה של שידוכים בשנים האחרונות, החליט למסד את היוזמה בעקבות פניות רבות שהגיעו אליו. "אני לא מכיר רעיון דומה בעולם", הוא אומר, נעשה אי פעם בעולם, אבל מבחינתי - שכל אחד יתחיל לעסוק בזה. יש מאות משרדי שידוכים לסטרייטים - והגיע הזמן להתייחס גם להומואים הדתיים".

"באופן טבעי אנחנו לא מתייחסים אל הומו דתי כאל אדם חולה, אלא כאל אדם. ההלכה אוסרת עליו לממש את תאוותיו המיניות וזה כבר עניין אישי שבינו לבין אלוקיו", מסביר הרב הראל את תפיסתו העקרונית. "אני יכול להגיד שבציבור הציוני הדתי, כל הרבנים ששוחחנו איתם קידמו את הנושא ובירכו אותו - ואני מגלה שיש תמיכה נרחבת ונחרצת ביותר", קובע הרב הראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן