הושחת בית הכנסת הגדול בפ"ת

הפורצים השחיתו את ספרי התורה בבית הכנסת והשליכו סידורי תפילה, טליתות ותפילין. המשטרה פתחה בחקירה ומצוד אחר הפורצים

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/10 00:00 ב בכסלו התשעא

הושחת בית הכנסת הגדול בפ"ת
avishai teicher, צילום: avishai teicher

בית הכנסת הגדול בפתח-תקווה הממוקם ברחוב חובבי ציון אשר בעיר, הושחת הלילה על ידי אלמונים אשר פרצו אליו. הפורצים השחיתו את ספרי התורה בבית הכנסת והשליכו סידורי תפילה, טליתות ותפילין, על רצפת ההיכל.

האלמונים שפרצו למקום אף ניפצו את ארונות הספרים הממוקמים לאורך קירות בית הכנסת, שפכו צבע על הקירות הנותרים ועקרו את הספסלים הקבועים ממקומם. משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות המעשה ואחר הפורצים מתנהל מצוד, זאת לאחר שהבוקר החלו צוותי הזיהוי הפלילי לנסות ולאתר את עקבותיהם של הפורצים.

רק לפני כשלושה חודשים נעצר צעיר בן 18, תושב העיר, לאחר שקילל מתפללים בבית הכנסת ואיים לפגוע בהם. במשטרה בודקים גם את כיוון החקירה הזה.

בית הכנסת הגדול בפתח-תקווה הושחת לפני כחמש שנים, באירוע דומה. אז ריססו הפורצים צלבי קרס על קירות המבנה, על הריהוט בבית הכנסת ואפילו על ארון הקודש. על דלת הברזל הגדולה הקבועה בכניסה נכתב "היטלר" ועל קופת הצדקה הקבועה במשקוף צוייר צלב נוסף.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, גינה אז את המעשה באומרו כי "חילול בית בכנסת מזכיר ימים אפלים יותר בהם חוללו בתי כנסת ברחבי אירופיה. אני מקווה שהעומדים מאחורי המעשה הנפשע הזה יתפסו במהרה וימוצה איתם הדין".