סוכה בסטייל

מאות מעצבים ניסו לתת את הטאצ' שלהם לסוכה המסורתית, תוך הצמדות לכללים ההלכתיים. השראה לחג

חדשות כיפה אורי פולק 21/09/10 00:00 יג בתשרי התשעא

סוכה בסטייל
barakz-cc-by, צילום: barakz-cc-by

באמריקה כמו באמריקה, בחג הקרוב לא יסתפקו בארצות הברית בסוכות המסורתיות. כבר לפני כחודש החלה שם תחרות ה"סוכה סיטי" המציגה פרשנות עיצובית מודרנית לסוכות הפשוטות והמוכרות.


כ-600 אדריכלים, אמנים ומעצבים מרחבי העולם, הגישו את הצעותיהם המקוריות לסוכות ייחודיות. כל אחד מהאדריכלים קיבל תקציב של 10,000 דולר לטובת העבודה המורכבת ונכון לעכשיו, צוות השופטים בחר 12 סוכות מתוכן, אשר יוקמו בכיכר יוניון. הסוכות יוצגו לציבור עד מחר בחצות ולאחר מכן יפורקו, מלבד סוכה אחת אשר תבחר על ידי קהל המבקרים.


התייחסות גם לנושא המיחזור(צילום: barakz-cc-by)


על פי תקנון התחרות, כל הסוכות התחייבו להתחשב במידות הסוכות ההלכתיות, בהתבסס על מסכת סוכה: גודלה המינימלי של כל סוכה היה ריבוע שכל אחת מצלעותיו שבעה טפחים וגובהה המינימלי עשרה טפחים - כלומר ס"מ 55 ו-80 ס"מ בהתאמה. חוץ מהמאפיינים ההלכתיים, התייחסו המעצבים להיבטי המחזור והצליחו להוציא ישן מפני חדש.


אחת הסוכות שנקראה בשם "Blo Puff" והוקמה על ידי משרד האדריכלים ביטרטנג מברוקלין, נבנתה כמבנה מתנפח ושקוף, אשר מאפשרים לעוברים והשבים להציץ לתוכו. הסכך שלה עשוי מענפי עץ אקליפטוס מיובשים, אשר אף מדיפים ריח אקליפטוס לתוכה. סוכה אחרת אשר נבנתה על ידי מתיאס קארש, אדריכל גרמני מברלין, בנויה משלושה סוגי עץ שונים ובהם אגוז, זית ומייפל. המבקרים בה מרגישים שם יושבים תחת עץ גדול והיא אפילו מקיימת את הכלל ההלכתי "צלתה מרובה מחמתה".


אם חיפשתם השראה לסוכה(צילום: barakz-cc-by)



(צילום: barakz-cc-by)