נפטר הרב משה בוצ´קו

ראש ישיבת "היכל אליהו" לשעבר ומרבניה הבכירים של הפזורה הצרפתית, נפטר בליל יום הכיפורים והוא בן 92

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/10 00:00 י בתשרי התשעא

נפטר הרב משה בוצ´קו

הרב משה בוצקו, ראש ישיבת "היכל אליהו" לשעבר שבכוכב יעקב ומרבניה הבכירים של הפזורה הצרפתית בישראל, הובא הלילה (שבת) למנוחות בירושלים, במעמד מאות מתלמידיו אשר התכנסו בבית הלוויות סנהדריה. הרב בוצקו, אשר נפטר בליל יום הכיפורים, היה בן 92 במותו.

בשנים האחרונות, לאחר שהעביר את ראשות הישיבה לבנו, עסק הרב משה בוצקו בחיבור חיבורים תורניים. ביניהם ניתן למצוא את "הגיוני משה על הש"ס", חידושים וביאורים על פרקים בש"ס, "עיוני משה", פרפראות פרשיות השבוע מתוך מבט עמוק ופשוט, "הגיוני משה", דברי תורה על פרשיות השבוע והמועדים לצד מאמרים בנושאים שונים המדגישים את ההרמוניה בין חיי הרוח וחיי המעשה ו"אור היהדות", דרוש ועיון על פרשת השבוע, הגות ומוסר.

הרב בוצקו אחראי לעלייתה ארצה של ישיבת "היכל אליהו", בשנת 1985, ממונטרה אשר בשוויץ. "היכל אליהו" הוקמה בשנת 1927 על ידי אביו, הרב אליהו בוצקו, וכיום עומד בראשה בנו, הרב דוד שאול. בישיבה לומדים כ-200 תלמידים ואברכים ובין היתר היא מאפשרת שירות צבאי במסלול ה"הסדר", מסלול "שילובים" (שנה ישיבה, שנתיים צבא ושנה ישיבה) ו"שנה שכולה תורה", תוכנית לבני חו"ל במסגרתה מגיעים התלמידים לשנת לימודים בישיבה.