הרב שפירא: מה שפורסם - סילוף ושקר

הרב יהושע שפירא במכתב לתנועת בני עקיבא: "הכותרת שמאשימה בשמי את בני עקיבא ב'ניאו רפורמה' היא סילוף ושקר"

חדשות כיפה ישי פרידמן 09/07/09 00:00 יז בתמוז התשסט

הרב שפירא: מה שפורסם - סילוף ושקר

"הכותרת שמאשימה בשמי את בני עקיבא בניאו רפורמה ואידיאולוגיה אנטי רבנית, היא סילוף ושקר, חס וחלילה לא עלה על דעתי מעולם רעיון נואל שכזה ואני מתקומם כנגדו בתוקף", כך כותב הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן במכתב גלוי לתנועת בני עקיבא.


בעקבות הפרסומים בתקשורת אודות דבריו של הרב יהשוע שפירא בכנס של עזרא. פרסם ראש ישיבת רמת גן מכתב באתר הישיבה המיועד ל"חברי בני עקיבא האהובים, חברי הנהלה, רכזים, קומנרים, מדריכים וחניכים". הרב שפירא כותב כי הכותרת שפורסמה בשמו בו הוא מאשים את תנועת בני עקיבא בניאו רפורמה היא "סילוף ושקר".


אם להשתתף אז רק בני עקיבא



הרב שפירא ציין במכתב שאכן הוא נמנה על אותם רבנים שתומכים בהפרדה בסניפי בני עקיבא אבל ל"הפרדה בין המינים" ישנם גם השלכות שליליות של הרחקת חלק מהחניכים מהתנועה: "אכן, ישנם דרכים שונות בתנועה, ולא סוד שאני קשור לאותם דעות שלמדתי מרבותי על מעלת הצניעות וההפרדה בין המינים, על משאת הנפש להיות מעובדי ה מלב ונפש, ולדבר ולהגות בכך כתמצית נקודת החיים שאך ממנה יונקים המצוות שבפועל של האדם הפרטי והציבורי ואפילו ענייני החול. אך מעולם לא הרגשתי ניגוד או ריחוק מתפקידה הגדול של תנועת בני עקיבא. כאשר נתבקשתי ע"י אחד הסניפים לבא לדבר על ערך ההפרדה, עניתי שלהפרדה עם כל מעלותיה יש מחיר של הרחקת חלק מן החניכים ורק אם מורה דרכה של התנועה, הרב דרוקמן, יסכים כי בסניף זה ההפרדה היא הצעד הנכון אבוא לדבר. לבסוף, באו רבנים אחרים ואני לא השתתפתי", כותב הרב שפירא.

עוד כתב הרב שפירא כי "ניצני תופעת הניאו רפורמיות" טורדות את מנוחתו אך "לכל זה אין דבר וחצי דבר עם בני עקיבא כתנועה שאותה אני אוהב ומעריך והיום גם כואב על הפגיעה בכבודה." לדבריו, גם בקהילתו בעיר רמת גן עלתה השאלה לאיזה תנועת נוער לשלוח את הילדים ותושבתו הייתה: בני עקיבא. "בקהילתנו המתפתחת ברמת גן החלו לא מכבר לעסוק בשאלת תנועת הנוער לילדים שהולכים וגדלים, ופעמים רבות הבעתי את דעתי הנחרצת שאם להשתתף באחת מהתנועות הקיימות אזי תהיה זו אך ורק בני עקיבא, למרות פניות של גופים אחרים. אף נפגשתי בנושא זה עם מזכ"ל התנועה, הרב בני נכטיילר כדי לנסות לגבש מודל המתאים לאופי קהילתנו".

בסיום המכתב התנצל הרב שפירא על כך ש"דבריו התפרשו בצורה מעוותת": "אני מתנצל על שדבריי נתפרשו בצורה מעוותת כל כך ומברך את תנועת בני עקיבא שתמשיך לשגשג, להאיר אור של תורה וגאולה ולהיות שותפה מרכזית בתהליך שיבת ציון."