סיום תחת אש

לומדי הדף היומי באפרת נסעו לשדרות בכדי לסיים עם התושבים את סדר נשים

חדשות כיפה אדם צחי 01/01/09 00:00 ה בטבת התשסט

סיום תחת אש
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

ביום שלישי השבוע התקיים סיום סדר נשים בדף היומי. בעוד אלפי לומדי הדף היומי בעולם חגגו את הסיום בבתי המדרש שלהם, החליטו לומדי הדף היומי באפרת לחגוג את סיום הסדר דווקא בשדרות, תחת מטחי הטילים והמלחמה הסוערת.

תחילתו של הסיפור ביוזמה שהעלו דייב אדלקריק וארי פולד, חברי קהילת "זית רענן" באפרת, לקיים את הסיום של סדר נשים במחווה לתושבי הדרום המופגזים. דייב וארי פנו לחברי הקהילה והציעו לארגן נסיעה לשדרות של כל לומדי הדף היומי באפרת, בכדי לקיים שם את הסיום. הרעיון התקבל בהתלהבות רבה, ההיענות בקרב תושבי אפרת הייתה מרשימה במיוחד, אך אז פרצה המלחמה, והנחיות פיקוד העורף אסרו התקהלויות של למעלה מ-100 איש. ביום שלישי השבוע ירדו 50 מתושבי אפרת אל הדרום, והצטרפו לכ-30 מחברי קהילת "משכן שלום" בשדרות. האירוע החל בשעות הערב, בבית הכנסת "משכן שלום" בשכונת יצחק רבין, ונמשך אל תוך הלילה. לאחר סיום הסדר במשותף, שירה וריקודים, דברי תורה וסעודת מצווה, הצטרף ללומדים, לזמן קצר, ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, שבירך את המבקרים ואמר כי "לאורך כל תקופת הלחימה לא הגיעה משלחת תמיכה כזו לשדרות". עוד אמר ראש העיר, שכדי להגיע לסיום המרגש, עזב למספר דקות תדריך עם אלוף פיקוד העורף וסגן שר הביטחון.


(צילום: גרשון אלינסון)



יחיאל פישמן, תושב אפרת שהשתתף בסיום בשדרות, אמר בשיחה לכיפה כי במהלך הביקור קיבל הוכחה לכך ששלוחי מצווה אינם ניזוקים: "בנסיעה לשדרות, 20 דקות לפני הגעתנו, הקשבנו למהדורת החדשות של שעה 20:00, והדיווח הראשון היה על נפילה של 3 קסאמים בשדרות דקות ספורות לפני כן.

ביקשתי מהנהג להנמיך את הרדיו בשביל לא להלחיץ את הנוסעים. למרות שכולם היו נחושים להגיע לשדרות בכל מצב, ולשמח את הקהילה בתורה וחסד, רצינו להגיע לשדרות בצורה המהירה ביותר, ולנצל כל דקה ללא עיכובים. והנה, במשך כל 3 השעות בהן היינו בשדרות, לא נשמעה אפילו פעם אחת אזעקת צבע אדום. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים".


לפני פרידה סיכמו חברי הקהילות, כי בסיום הסדר הנוכחי (נזיקין), תגיע קהילת "משכן שלום" משדרות לאירוע הסיום באפרת, יחד עם קהילת לומדי הדף היומי, וכי הקשר בין הקהילות יימשך תוך תמיכה ושיתוף הדדיים.