מעלעל

השבוע: מי שיחק במחבואים עם הקוראים , מי יודע לראיין ואיפה אפשר להשתמש בסרוגים לפחות עוד פעם אחת.

חדשות כיפה יונתן אוריך 16/11/08 00:00 יח בחשון התשסט

מעלעל

איזה כיף שיש בחירות

המשבר הכלכלי לא מגיע בכלל אל עלוני הפ"ש. נדמה לי שמדובר כנראה באחת הקבוצות היותר-מרוצות מהבחירות, העירוניות והכלליות. תעלעלו קצת בין הדפים ותראו כמה מועמדים מבקשים מכם את תמיכתכם. רק השבוע נגמרו להן הבחירות העירוניות - וכבר יצאנו לדרך אל הבחירות הכלליות, שיכניסו המון מזומן.


במעייני הישועה פתחו בשער הנושא את הכותרת "מי המנהיג" - כל זאת ביחס למפלגה הדתית החדשה (זו נטולת המועמדים, חסרת המתפקדים, ללא הלוגו או שם הרשימה). חשבתי לתומי שהשער המעוצב לבטח מקדים איזו כתבה פנימית הסוקרת "מי נגד מי" במפלגה החדשה - אבל מסתבר שמעייני הישועה לא חשבו שזה כ"כ נחוץ. מספיק שיש שער. אפרופו "נחוץ", ב"מעייני הישועה" לא תמיד מרגישים צורך לספר לנו מי כותב מה. השבוע דווקא כן מעניין אותנו מי ראיין את עמנואל שילה - אולי תחליטו לגלות לנו בכל זאת?


עולם קטן רוצים קצת כוכב נולד

בעולם קטן לקחו את הבחירות קצת יותר ברצינות, כשהם מזמינים את קוראי העלון לבחור את מועמדי הרשימה החדשה, סטייל "כוכב נולד". האמת, היוזמה כל-כך דומה ל"כוכב נולד", שרק מרגול חסרה ביציע השופטים. בחירת המועמדים מתבצעת באמצעות חברה סלולרית, בעלות של 50 אג להצבעה בSMS, כשתוצאות ההצבעה של אותו שבוע מתפרסמות בעולם קטן. חשוב להבהיר, רשימת המועמדים מתפרסמת על-דעת אנשי עולם קטן בלבד - זאת אומרת שיכול להיות ותקבל 70% מקולות המצביעים, כשאתה בכלל מתעניין בפתיחת באסטת חצילים בשוק ראש-העין. כיוון שכך, היוזמה הזו לא מחייבת את הפוליטיקאים לשום דבר - אך בהחלט מדובר ברעיון חמוד שייתכן ותהיה לו איזושהיא השפעה על המערכת הציבורית.


ראוי לציין כי לא מדובר בחידוש מופלג מבית עולם קטן, שהרי כאן בכיפה כבר פתחנו ביוזמה דומה עוד הרבה לפני כן. בכיפה, ראוי לציין, גם לא תזדקקו לשלם עבור הצבעתכם. אז למה אתם מחכים?


עלון פוליטי?

זו אולי השנה הראשונה בה לתוצאות הבחירות המקומיות יש איזושהיא השלכה על עלוני הפ"ש, כשמוטי זפט - מועמד המפד"ל בפתח-תקווה, זכה לשלושה מנדטים ולכהונת סגן ראש-העיר. אני לא מוצא בעיה ב"שבתון" היוצא בעריכתו מדי שבוע, שכן מדובר בעלון המתעסק רובו ככולו בדברי תורה לשולחן השבת. "מצב הרוח", שהוא כמעט מגזין אקטואלי לכל דבר ועניין, בעייתי הרבה יותר. טרם בחנתי את העניין מבחינה משפטית, אך ברור לי שמבחינת ניקיון הכפיים - ראוי לו לזפט להשקיע מעתה ואילך את זמנו בעשייה פוליטית למען הציבור בפתח-תקווה ופחות בהוצאת עלון-אקטואלי, שצפוי רק לסבך אותו בנגיעות "הון-שלטון-עיתון", גם אם יקדים לכל כתבה אלף ואחד גילויים נאותים.


בוא להתראיין

"השבת" של צהר גילו את סגולותיו של ראיון שבועי ובכך הצטרפו אל עלונים רבים שכבר מחזיקים במדור שכזה. הייחודיות של "השבת" היא בראיון שבועי עם אחד מרבני צהר - וכאלו יש מאות. לדעתי מדובר בצעד מבורך, מפני שמאחורי "צהר" עומדים לא רק הרבנים שרלו וסתיו, כי אם בעיקר מאות רבנים שעושים פעילות שוטפת ומשמעותית בקהילות בהם הם חברים. הגיע הזמן לתת גם להם את הבמה השבועית. השבוע הם ראיינו את הרב בני דה-לה פואנטה (כן, זה השם), שוודאי מוכר לכם מהבלוג המקסים "רב צעיר". היה קצר מדיי, אולי כדאי להרחיב מעט יותר בשבוע הבא.


מהרה, עוד ישמע

יוזמה חדשה צפה ועלתה מבין עלוני הפ"ש השבוע, בעיקר במסגרת הפרסומות של "זוג או פרד" ו"עולם קטן": גמ"ח השידוכים הוירטואלי הראשון מסוגו. מדובר בכתובת מייל (hivehu@gmail.com) אליה מוזמנים הקוראים לשלוח בקשה לטפסים בהם ימלאו את פרטיהם האישיים. מערכת הגמ"ח תשדך לכם, מתוך בינה אנושית והמון רצון טוב, בןבת זוג מתאימים ששלחו את פרטיהם. אני סקרן לגבי זהות הצדיקים (הצדיקות?) העומדים מאחורי הרעיון. מחכה לתשובה בטוקבקים.


פאדיחה

לא רק אני מתבלבל בין "וירא" ל-"וארא" - גם ב"שבת בשבתו" החליטו לציין השבת את "שבת וארא תשס"ט". תודה לגולש "ברוך" שעדכן על כך במייל המעלעל.


רעיון

למפלגה הדתית החדשה - אולי "סרוגים"? נראה לי יתפוס.


צרורות בכותרות

"גירפה בלאפה" של הרב משה ביגל, רבה של מיתר, בעלון "השבת" של צהר. בקרוב אולי נתחיל לחלק כאן פרסים לרעיונות המבריקים ביותר.


משהו קטן וטוב

הראיון עם עורך בשבע, עמנואל שילה (התפרסם ב"מעייני הישועה"). אע"פ שמדובר בגוף תקשורת אחד שמסקר עורך של גוף תקשורת אחר - הראיון עם שילה היה רחב אופקים ובעיקר מעניין. למתעניינים בהרגלי קריאת העלונים של שילה, מסתבר שהוא לא מוותר על "מעייני הישועה", "עולם קטן", "שבת בשבתו", "שיחת השבוע" ו"קוממיות".


לדיווחים שלכם יש כתובת גם השבוע: mealel@kipa.co.il